English

به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت انجام شد؛

برگزاری اولین دوره مسابقات مجازی قرآنی تبیان در اصفهان

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت برهان گفت: نخستین دوره مسابقات قرآنی تبیان، به صورت مجازی در اصفهان با رقابت 130 نفر از متسابقین برگزار می شود.

برگزاری اولین دوره مسابقات مجازی قرآنی تبیان در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدمهدی عباسیان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اولین دوره از سلسله مسابقات قرآنی تبیان به صورت مجازی در اصفهان اظهار کرد: گاهی نگاه به مسابقات قرآن نگاهی نتیجه گرا است، عده ای انتخاب شده و عده ای دیگر حذف می شوند.

وی با بیان اینکه تلاش شده است دراین دوره از مسابقات قرآن کریم تبیان هدف از برگزاری این مسابقات انس هرچه بیشتر قرآن آموزان با این مصحف شریف باشد گفت: اگر این انس با قرآن کریم در بین جوانان بیشتر تحقق یابد گزاره های کلام الهی پناهگاه زندگی انان قرار خواهد گرفت و به تبع الگویی برای آحاد جامعه خواهند بود.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت برهان تصریح کرد: لذا مسابقات قرآن تبیان با رویکردی جدید در عرصه حفظ قرآن، برای نخستین بار در کشور و با هدف ایجاد انگیزه، تربیت حفاظ و مبلغانی توانمند، برپایی رقابتی سالم و جذاب و ارتقای هر چه بیشتر کیفیت محفوظات قرآن‌آموزان به صورت سلسله‌وار طراحی شده است.

وی افزود: این دوره از مسابقات قرآن کریم با توجه به شرایط کنونی  و عدم امکان حضور قرآن آموزان در موسسه به صورت مجازی  برگزار می شود وهمه شرکت کنندگان از طریق سامانه اسکای روم قرائت های خودر ا به سمع داوران می رسانند.

عباسیان با بیان اینکه درحال حاضر 130 نفر از برادران و خواهران در این دوره از مسابقات به مدت 12 روز به رقابت می پردازند خاطرنشان کرد: مدت رقابت هر شرکت کننده ۱۵ دقیقه است که بر اساس قرعه کشی در روز افتتاحیه اعلام شده همچنین امکان تماشای تلاوت شرکت کنندگان برای یکدیگر نیز فراهم است.

وی متذکر شد: این دوره از مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال برگزار خواهد شد و قرآن آموزان باید توجه داشته باشند که لازمه راهیابی به مراحل بالاتر کسب حد نصاب نمره است که برای مرحله مقدماتی حسن حفظ نمره 90 به بالا و برای مرحله نیمه  نهایی حسن حفظ نمره 95 به بالا است.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت برهان عنوان کرد: مسابقات مجازی قرآنی تبیان از ۲۳ فروردین به صورت رسمی آغاز شده  و مراسم اختتامیه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه