English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد:

تدوین ۷۰ شناسنامه فرهنگی در امامزادگان استان اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از تدوین 70 شناسنامه فرهنگی در امامزادگان استان اصفهان خبر داد.

تدوین ۷۰ شناسنامه فرهنگی در امامزادگان استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام صادقی در جمع اصحاب رسانه گفت: ۷۰ شناسنامه فرهنگی در ۷۱۸ امامزاده استان اصفهان در برنامه هایی مانند سوگواره یاس نبوی،  آرامش بهاری و  بصیرت عاشورایی تدوین شده است.

 وی بیان داشت: ۲۴هزار رقبه  در استان وجود دارد که اجاره نامه ۵ هزار و ۳۰۰ رقبه منقضی شده است.

اجرای طرح افق در بقاع متبرکه اصفهان

حجت الاسلام صادقی اظهارداشت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح افق در 13 امامزاده استان اصفهان به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به ظرفیت خوب امامزادگان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: با انجام اقدامات فرهنگی می‌توان از افزایش آسیب‌های اجتماعی درزمینه های ازدواج، طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی جلوگیری کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  با اشاره به اجرای طرح افق در امامزادگان استان افزود: این امامزادگان شامل هلال ابن علی در آران و بیدگل، سلطان ابن محمد باقر در منطقه اردهال، آقاعلی عباس و شاهزاده محمد در بادرود، سید کریمان ابراهیم و اسماعیل در دولت آباد، سید محمد در خمینی‌شهر ،۱۷ تن در گلپایگان، سید احمد در خوانسار، امامزاده سلطان علی در نائین، جعفر ابن موسی در شهرضا، سید محمد قهدریجان در فلاورجان، امامزاده ابوالعباس در ناحیه دو اصفهان و مقبره علامه مجلسی است. 

سند دارشدن 45 درصد موقوفات استان اصفهان

وی با اشاره به سند دارشدن  ۴۵ درصد از موقوفات استان  اصفهان افزود: در طی 4 ماه ابتدای امسال  3 هزار سند برای رقبه‌های استان اصفهان صادر شده است. 

حجت‌الاسلام رضا صادقی در ادامه گفت:  در سال گذشته ۲۲ وقف قرآنی و امسال نیز تا کنون  ۷  وقف قرآنی دراستان اصفهان داشته‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۸۰ هزار حافظ قرآن داریم که  با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بیان داشت: درسال جاری سهم استان اصفهان  ۴۰ نفر است که در حال حاضر ۱۴ نفر با پرداخت مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان از زندان آزاد شده‌اند. 

اوقاف

برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم به میزبانی اصفهان

معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین در این نشست خبری گفت:چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۹ مهر ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی مقنی  بیان داشت: مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم  از 10 مردادماه در قم آغاز شده و تا 30 مرداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: حدود یک هزار شرکت کننده در چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم شرکت می‌کنند.

معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه  بیان کرد: در چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم 530 نفر آقا و 410 نفر خانم در بخش آوایی و معارف قرآنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: مسابقات بخش معارفی از 2 لغایت 8 شهریور ماه در رشته‌های حفظ موضوعی، تفسیر و حفظ و معارف احادیث برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مقنی ادامه داد: برگزیدگان این چهل و دومین دوره ازمسابقات  ملی قرآن کریم در ۱۵ مسابقه بین المللی شرکت خواهند کرد.

معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم در دو شیفت صبح از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهر از ساعت 16 تا 19 عصر برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه