English

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد؛

داروهای بیماران دیابتی به مقدار لازم در داروخانه ها موجود است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: برای بیماران دیابتی، پانزده هزار انسولین نوومیکس (قلم سرمه ای) و انسولین نوورپید (قلم نارنجی) به مقدار لازم در داروخانه ها موجود و در روزهای آینده نیز توزیع می‌شود.

داروهای بیماران دیابتی به مقدار لازم در داروخانه ها موجود است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدحسین مصدق معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در تهیه دارو برای بیماران کرونایی مشکلی نداریم و به میزان لازم در این دانشگاه ذخیره و موجود است.

وی افزود: با شیوع کرونا توزیع هیدروکسی کلروکین در سطح داروخانه‌ها ممنوع شد ولی در حال حاضر به اندازه نیاز ذخیره و شرکت‌های دارویی می‌توانند در داروخانه ها توزیع کنند.

وی با اشاره به ذخیره و موجودی کافی داروی ریوارین و کلترا  ادامه داد: در ابتدا شیوع این بیماری، داروی اسلتامیویر جزو پروتکل‌های دارویی بیماران کرونایی بود ولی در حال حاضر از درمان حذف شد و در صورت نیاز به اندازه کافی موجود است.

این مسئول تصریح کرد: بیماران سرپایی کرونایی باید شناسایی و در لیست ما مورد تایید قرار گیرند و داروهای ریوارین و کلترا برای این افراد  تجویز نمی‌شود، اما هیدروکسی کلروکین در داروخانه‌های منتخب از جمله داروخانه شهید چمران موجود است.

مصدق بیان کرد: برای بیماران دیابتی، پانزده هزار انسولین نوومیکس  (قلم سرمه ای) و انسولین نوورپید  (قلم نارنجی) نیز به مقدار لازم در داروخانه ها موجود و در روزهای آینده نیز توزیع می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: برای کوتاه کردن دست سودجویان، انسولین بر اساس نیاز  به بیماران ارائه می‌شود و بیمارانی که بیمه نیستند باید نسخه داروییشان به تایید معاونت غذا و دارو قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی