English

عبدالحمید سعدینی؛

مردم هرمزگان از حضور در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: به دلیل احتمال وقوع سیلاب، مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری کنند.

مردم هرمزگان از حضور در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالحمید سعدینی  سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان، اظهار داشت: تا این لحظه هیچ گونه طغیان رودخانه یا سیلابی که خطرآفرین باشد در استان هرمزگان گزارش نشده است و تمام نیرو‌ها در حال آماده باش می باشند.

وی افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی جدید در استان مسئله‌ای که وجود دارد این است که سد‌های استان در حال تخلیه آب برای جایگزین کردن آب سیلاب احتمالی هستند و دریچه اطمینان سد‌ها باز است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان کرد: دریچه های سد شمیل و نیان بندرعباس باز شده و بعد از تخلیه آب به اندازه کافی دوباره بسته شده و سد استقلال میناب نیز رها سازی آب به اندازه کافی برای مهار سیلاب احتمالی توسط سد انجام شده است.

 وی تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم ضمن رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای لازم، از حضور و تجمع در اطراف رودخانه‌های استان به ویژه در شهرستان‌هاى شرق و شمال استان با توجه به احتمال سر ریز شدن سدهای این منطقه پرهیز کنند زیرا احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد و حریم رودخانه برای حضور مردم امن نیست.

 سعدینی عنوان کرد: مردم فقط هوای استان را مورد توجه قرار ندهند زیرا در سیلاب‌های استان فقط بارندگی استان دخیل نیست و رواناب‌های بارش استان های همجوار نیز از استان هرمزگان می گذرد لذا می تواند خطرساز باشد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان ابراز داشت: با توجه به اینکه این سامانه بارشی همراه با صاعقه و رعد و برق است از هم استانی‌های عزیز می خواهیم از رفتن به ارتفاعات بپرهیزند. 

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی با یک وقفه‌ی بارشی مجددا از اواخر امشب با تقویت موج بارشی در استان، شرایط بارشی مناسب پیدا خواهد کرد و فردا دوشنبه، شدت بارش در نیمه شرقی و شمالی استان خواهد بود که این موج بارشی تا ساعات بعدازظهر روز دوشنبه در مناطق شرقی استان ماندگار خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه