English

عبدالحمید سعدینی در گفتگو با خبرنگار موج:

روستاییان میناب در جریان وقوع سیلاب قرار داشتند

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان، گفت: اطلاع رسانی های لازم به مردم در خصوص رهاسازی آب سد استقلال در میناب انجام شده است و اگر لایه های پنهانی در این خصوص وجود دارد باید کشف شود.

روستاییان میناب در جریان وقوع سیلاب قرار داشتند

یه گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالحمید سعدینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج ضمن تشکر از اصحاب رسانه بابت پیگیری های مکرر در خصوص سیل در هرمزگان گفت: اوایل سال جدید جلسات متعددی نیز برگزار شد و پیش بینی های انجام شده بر این بود که شاهد بارش های کمتری در استان هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شاهد بارندگی های بسیار خوبی در سطح استان بودیم گفت: بیشترین آبگرفتگی در روستاهای تمبک بالا و پایین شهرستان میناب رخ داد و در روستاهای دیگر شاهد درگیری کمتری بودیم که فقط در حد آبگرفتگی معابر یا حیاط خانه بوده و آبگرفتگی منازل نداشتیم.

سعدینی با بیان اینکه همه مسئولان از اول پای کار بودند و در منطقه حضور داشتند افزود: توزیع مواد غذایی و اقلام ضروری مانند پتو و موکت به روستاییان درگیر سیل توزیع شده است و در حد تلاش دستگاه‌های امدادی به مردم در این خصوص کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه شب اول این حادثه مردم در مکانی امن اسکان داده شدند عنوان کرد: روز بعد مردم به منازل خود بازگشتند و ستاد اسکان و دستگاه‌های امدادی استان شرایط برای اسکان در روستا مهیا شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه با توجه ویروس کرونا از تجمعات باید پرهیز و فاصله اجتماعی حفظ میشد افرود: با توجه به جلسات برگزار شده در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ماشین آلات آب منطقه‌ای در منطقه در حال کار هستند و با توجه به بارندگی های هفته آینده تمهیدات تمهیدات لازم انجام در حال انجام است.

*روستاییان میناب در جریان وقوع سیلاب قرار داشتند

وی در پاسخ به گله مندی مردم به اطلاع رسانی های لازم از طرف مسئولان گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم اطلاع رسانی های لازم به مردم در خصوص رهاسازی آب سد استقلال در میناب انجام شده است و اگر لایه های پنهانی در این خصوص وجود دارد باید کشف شود.

سعدینی در پاسخ به اینکه چرا به صورت جدی جابجایی روستا در سال های گذشته انجام نشده است گفت: اطلاعاتی در حد شنیده ها گفته می شود و نیاز به بررسی های بیشتری دارد که اولویت بر جابجایی روستاها نیست و تا جایی که امکان دارد با کارهای پیشگیرانه از سیل به سمت روستاها از آمدن آب به سمت روستاها انجام شود، اولویت با اسکان در همان منطقه خواهد بود و بتوانیم ایمن سازی را انجام دهیم.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه ۵ روستا در شهرستان میناب درگیر سیل شده بودن شده بودند عنوان کرد: روستاهای تمبک بالا و پائین به صورت کامل منازل زیر آب رفته بود و روستا های مازغ بالا و پائین عمدتاً آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل را درگیر کرده بود.

وی با اشاره به وضعیت روستای کلاهی شهرستان میناب گفت: در این روستا تعدادی از منازل درگیر شده بودن شده بودند که راه های ارتباطی آنها برای مدتی با با مرکز شهرستان بسته شد.

*435 میلیارد تومان بارندگی های اخیر به هرمزگان خسارت وارد کرده است

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان در خصوص اعلام خسارت بارندگی اخیر گفت: اعلام خسارت به صورت تفکیک شهرستانی انجام نخواهد شد و استانی خواهد بود که طبق ارزیابی های انجام شده بالغ بر ۴۳۵ میلیارد تومان بارندگی های اخیر به هرمزگان خسارت وارد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه