English

معاون استانداری قم:

مشکل اصلی استان قم خارج کردن اتباع هندی بود

معاون استاندار قم گفت: مشکل اصلی استان قم در رابطه با خارج کردن اتباع خارجی، وجود هزار و ۱۲۳ تبعه هندی بود که قبل از مشخص شدن نتیجه آزمایش کرونا وارد استان قم شده بودند.

مشکل اصلی استان قم خارج کردن اتباع هندی بود

به گزارش خبرگزاری موج قم، بیژن سلیمان‌پور اظهار کرد: ۵۳۶ تبعه کشور هند در ۲۸ نقطه از شهر قم در مهمان‌پذیرهای استان پراکنده بودند که آن‌ها را در ۴ نقطه شهر ساماندهی کردیم و توصیه شد که در محل اسکان و هتل‌ها مستقر شوند.

معاون استانداری قم بیان کرد: از این افراد خواسته شد که از ترددهای غیر ضرور در سطح شهر به‌صورت جدی خودداری کنند که باوجود برخی موانع با هماهنگی‌های بین بخشی این کار به نحو مطلوبی انجام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ تبعه هندی در سطح شهر به‌صورت پراکنده وجود دارد که با هماهنگی‌ها انجام‌شده این افراد نیز  در ۴ هتل و مرکز اقامتی مستقر می‌شوند، با استقرار این اتباع هندی در این مکان‌ها به شرایط مطلوبی خواهیم رسید.

وی ادامه داد: برای خارج کردن این افراد از استان قم و قبل از آغاز سال جدید، اقدامات لازم با نهاد دفتر امور خارجه در قم، مراجع ذی‌صلاح و نهادهای فرادستی انجام پذیرفت.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده و در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۹۸ تبعه، ۲۲ اسفندماه ۱۰۰ تبعه، ۲۴ اسفند ۹۸ تن، ۲۸ اسفندماه ۶۸ تن و امروز تیز ۲۶۰ تبعه هندی قم را به مقصد کشورشان ترک کرده و از این استان بازگردانده شده‌اند.

سلیمان‌پور در پایان خاطرنشان کرد: این افراد در مکان‌های مشخص‌شده تحت نظارت بوده و همچون شهروندان قمی در قرنطینه خانگی قرارگرفته و غربال‌گری می‌شوند تا این وضعیت را مدیریت کنیم و تلاش بر این است که با هماهنگی با سفارت این کشور و وزارت امور خارجه، همه این افراد به کشورشان برگردند.

وی تصریح کرد: اتباع خارجی در مناطق مختلف کشور وجود دارند و در استان قم نیز عده‌ای از این افراد از سال‌های گذشته تحصیل و سایر فعالیت‌ها در این استان مستقر هستند و بخش دیگر نیز در قالب زائر و مسافر وارد قم شده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ادامه داد: از زمان مشخص شدن شیوع ویروس کرونا در قم، این موضوع نیز موردبررسی قرارگرفته و روند ساماندهی و خروج اتباعی که برای زیارت وارد قم شده بودند از کشور در قالب کاروان‌های زیارتی و ساحتی بر اساس پروتکل‌های مصوب انجام پذیرفت.

وی افزود: بعد از مثبت شدن نتیجه آزمایش ویروس کرونا و در مرحله اول استان اقدام به خارج کردن اتباع کشورهای دیگر از قم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی