English

معاون استاندار قم خبرداد؛

تلاش برای تکمیل بیمارستان‌های مادر و امیرالمومنین برای مقابله با کرونا

معاون استاندار قم گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت پنج بیمارستان تعیین شده استان برای پذیرش بیماران کرونایی و احداث چند بیمارستان سیار برای جبران این کمبود، فعال سازی ۲ بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر قم می‌تواند بخشی از این نیاز را برطرف کند.

تلاش برای تکمیل بیمارستان‌های مادر و امیرالمومنین برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری موج قم، محسن بهشتی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان درسالن کرامت استانداری قم، اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا در قم، پیگیری برای بهره برداری از ۲ بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر قم که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارند، با جدیت ادامه دارد.

وی ادامه داد: بیمارستان خیرساز امیرالمومنین(ع) برای تکمیل نیاز به اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان اعتبار است که با پیگیری‌های انجام شده با معاون برنامه و بودجه رییس جمهوری قول‌ها مساعدی در این زمینه داده شده است و امیدواریم این بیمارستان حداکثر تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

معاون امور عمرانی استانداری قم افزود: برای تکمیل بیمارستان مادر قم با ظرفیت ۲۰۰ تحت، هماهنگی‌های لازم با بانک صادرات برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز این بیمارستان انجام شده است.

بهشتی ادامه داد: پیرامون فاضلاب بیمارستان فرقانی قم نیز نگرانی‌هایی وجود داشت که با سه شیفت کاری برنامه ریزی شده است تا اتصال فاضلاب این بیمارستان به شبکه فاضلاب قم که پیشتر قرار بود طی ۳ ماه انجام شود، در کمتر از یک ماه به اجرایی می شود.

وی با اشاره به شناسایی مجوعه‌های قابل استفاده به عنوان محل‌های قرنطینه بیماران گفت: سالن‌های ورزشی که امکان استفاده از ظرفیت آن‌ها در این زمینه وجود دارد، شناسایی شده و با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان،‌تمام این مکان‌ها در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی قم قابل استفاده است.

بهشتی گفت: ظرفیت مجموعه‌های دولتی مناسبی در استان وجود دارد که در صورت نیاز می‌توان از این مکان‌های برای پذیرش بیماران استفاده کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه