English

معاون استاندار قم:

بسیاری از مردم تنها از طریق طرح اقدام ملی می‌توانند صاحب خانه شوند

معاون عمرانی استاندار قم گفت: باتوجه به شرایط موجود بسیاری از مردم در حالت عادی توانایی خرید مسکن را ندارند و فقط از طریق طرح اقدام ملی می‌توانند صاحب خانه شوند.

بسیاری از مردم تنها از طریق طرح اقدام ملی می‌توانند صاحب خانه شوند

به گزارش خبرگزاری موج قم، محسن بهشتی در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان، با اشاره به طرح الحاق اراضی بلوار آیت الله بروجردی، اظهار کرد: از ویژگی‌های مثبت این این طرح عدم معارض در واگذاری و قطعه بندی اراضی است.

وی اضافه کرد: این اراضی ۱۳۳ هکتاری برای اقشار متوسط به بالا در نظر گرفته شده و آورده ابتدایی متقاضیان در آن بسیار بیشتر از طرح اقدام ملی بوده و شباهتی به مسکن مهر هم ندارد.

وی گفت:‌ برای بسیاری از مردم، امکان خرید زمین و مسکن آماده وجود نداشته و صرفا از طریق طرح اقدام ملی می‌توانند صاحب خانه شوند.

بهشتی گفت:‌ تکمیل شدن ظرفیت و سهمیه استان قم در کمتر از یک ساعت در طرح اقدام ملی نشان از یک نیاز اقعی در بین شهروندان قمی است.

بهشتی گفت: ۴ هزار و۴۰۰ تن از مردم قم در این طرح در یک بازده زمانی کوتاه اطلاعات خود را کامل کردند که با تحلیل محتوا می‌توان از این کمبود و نیاز واقعی مسکن دراستان پی برد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت بنزین و احتمال افزایش کرایه مسکن از ابتدای سال جدید، برای تعدیل بازار مسکن و ایجاد آرامش روانی در بین مردم الحاق این اراضی ضرورت بیشتری پیدا کرده‌است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در صورتی که طرح مسکن مهر در شهرک پردیسان اجرا نمی‌شد، استان قم امروز با بحران و معضلی جبران ناپذیر کمبود مسکن روبه رو می‌شد.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۱۸ هزار خانوار ساکن قم، ۱۳۰ هزار خانوار اجاره نشین بوده و بالغ بر ۴۵ هزار خانه خالی شناسایی شده است.

بهشتی اضافه کرد: یکی از از مزیت‌های استان قم در تولید و افزایش ظرفیت مسکن وجود اراضی ملی آماده برای الحاق به شهر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قم نیز گفت:‌برای تامین آب فضاهای سبز این اراضی ۱۳۳ هکتاری باید قبل از اجرای طرح پیش بینی لازم صورت بگیرد.

احمد حاجی حسینی مسگر افزود:‌ همچنین باید بررسی شود آیا این اراضی در بستر سیلاب و استانداردهای شهرسازی سازوگار می باشد یا نه.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه