English

موج گزارش می دهد؛

نارضایتی مردم هرمزگان نسبت به توزیع اقلام بهداشتی

مردم هرمزگان توقع دارند اقلام بهداشتی احتکار شده سرازیر بازار شود و مسئولان نگذارند این اقلام تنها از انباری به انباری دیگر انتقال یابد.

نارضایتی مردم هرمزگان نسبت به توزیع اقلام بهداشتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج هرمزگان، کرونا نامش هم لرزه بر تن انسان ها می اندازد، ویروسی منحوس که مردم از ترس ناقل شدن به این بیماری خطرناک به هر دری می زنند و نمی خواهند تار مویی از سر خود و عزیزانشان کم شود در همین راستا از مسئولان تقاضای رسیدگی به این فاجعه انسانی را دارند.

*چه زمانی قرار است اقلام بهداشتی به داروخانه ها برسد؟

همه گیری این ویروس روند تصاعدی به خود گرفته است و با ثبت فوتی های اخیر بیشترین آمارهای فوتی را به خود اختصاص داده است این درحالی است که نه تنها کشور همچنین استان هرمزگان هنوز با کرونا دست و پنجه نرم می کند، روزانه ده ها نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند و باز هم اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا به داروخانه ها نرسیده است.

داروخانه

*تشدید نظارت ها/جلوگیری از فعالیت بازار سیاه

آقایان مسئول و کاردان، وحشت از کرونا، زندگی مردم را از حالت عادی خارج کرده است و باید با مدیریت بحران و هوشمندی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان نسبت به رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، شرایط را به حالت عادی برگردانید.

به چه دلیل هنوز نتوانسته اید با تولید و توزیع مناسب این اقلام بهداشتی مورد نیاز مقابله با کرونا، مردم استان را به آرامش برسانید چرا که با تامین مواد اولیه، شناسایی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و نظارت جامع و هماهنگ بر توزیع می‌توانید بخش زیادی از مشکلات را رفع کنید و مانع از بازار سیاه ایجاد شده شوید.

برای بررسی میزان رسیدگی دستگاه های متولی استان هرمزگان به وضعیت بسیار نامطلوب کمبود اقلام بهداشتی در میان مردم عادی، به سراغ تعدادی از شهروندان بندرعباسی رفتیم تا پای درد و دل آنان در خصوص میزان رسیدگی مسئولان استانی به این موضوع بنشینیم، در این میان یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار موج، ضمن گله مندی از وضعیت نابسامان و کمبود ماسک و اقلام بهداشتی، اذعان داشت: متاسفانه روند توزیع اقلام بهداشتی از قبیل ماسک؛ دستکش و مواد ضد عفونی کننده در سطح شهر بندرعباس مناسب نیست.

*مردم عادی سهمی از اقلام بهداشتی ندارند

وی با بیان اینکه گویا تعداد بسیار اندکی از این اقلام را به داروخانه ها جهت توزیع عادلانه تحویل می دهند، تصریح کرد: داروخانه ها برای توزیع ماسک و ژل بهداشتی، بستگان و خانواده ی درجه یک خود را در اولویت قرار داده اند و هر تعدادی که باقی ماند که نخواهد ماند به افراد وابسته کمی دورتر خواهند داد و مردم عادی سهمی از آنها نخواهند برد.

این شهروند معترض از آشفته بازار کمبود امکانات بهداشتی، در ادامه تشریح کرد: هرگاه به تمامی داروخانه های سطح شهر بندرعباس در خصوص تامین اقلام بهداشتی جهت پیشگیری از ناقل شدن به ویروس کرونا، مراجعه کردیم با پاسخ دستکش، ژل، ماسک و الکل نداریم، مواجه شدیم.

*کمبود اقلام بهداشتی؟ هزینه های گزاف؟

وی در ادامه عنوان کرد: کمبود اقلام بهداشتی از یک سو؛ قیمت های سرسام آور برخی مغازه های پلاستیک فروشی و خواروبارفروشی از سوی دیگر بی برنامگی و عدم رسیدگی مسئولان را در این شرایط نشان می دهد.

*ما را هم از خانواده ی خود بدانید

این شهروند در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اگر جان مردم اندکی برایتان ارزشمند است، بفکر سروسامان دادن اوضاع کنونی باشید، گفت: آقای استاندار از اتاق های ضدعفونی و ایزوله خود به محیط مردم عادی بیایید تا ما را کمی بیشتر درک کنید.

*چرا فروشگاه ها اقلام بهداشتی را دارند اما داروخانه ها ندارند؟

این شهروند با اشاره به اینکه چشم مردم به مدیریت و نظارت شما به عنوان شخص اول دولت در استان هرمزگان است، ادامه داد: استاندار هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، رئیس صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان و شرکت پخش فراورده هاى دارو و تجهیزات پزشکى  لطفا اگر جان مردم عادی برایتان اهمیت دارد برای رفع این ویروس فکر اساسی کنید و کمی بیشتر به آمار افراد مبتلا به کرونا دقت کنید و از مبتلایان بپرسید به کجا مراجعه کرده اید که مبتلا شده اید مطمئن باشید یکی از جاهایی که رفته اند همین داروخانه های فاقد اقلام بهداشتی بوده است.

وی ادامه داد: چرا اقلام بهداشتی از جمله ژل ضدعفونی در فروشگاه ها و مغازه های با قیمت های گزاف موجود است اما در داروخانه ها با قیمت مناسب بین مردم توزیع نمی شود.

*نگذارید اقلام بهداشتی احتکار شده از انباری به انبار دیگر انتقال یابند

وی با اشاره به اینکه مدیریت و نظارت مسئولان تعزیرات در هیچ یک از مغازه های گرانفروش دیده نمی شود، درخواست کرد: مردم هرمزگان توقع دارند اقلام بهداشتی احتکار شده سرازیر بازار شود و مسئولان نگذارند این اقلام تنها از انباری به انباری دیگر انتقال یابد.

احتکار

وی در پایان گفت: با این اختلاف قیمت چگونه کنار بیاییم و به جز شما که در راس استان قرار دارید دست به دامان چه کسی برای گفتن حرف دلمان شویم.

شایان ذکر است؛ یک بسته دستکش 100تایی  که تا دو هفته قبل 25000 تومان اکنون با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار تومان یافت نمی شود و  یک ژل که قبل از آگاهی از این ویروس 10000 تا 20000 تومان بود  اکنون در تمامی مغازه ها بالای 100000 هزار تومان به فروش  می رسد، آیا این است مدیریت کردن با نتیجه مطلوب ؟ کرونا نامش هم لرزه بر تن انسان ها می اندازد.....

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه