English

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزد؛

مصرف الکل اثر مخرب بر سیستم ایمنی دارد؛ مسمومیت ۵ یزدی با الکل

مصرف الکل ممکن است باعث نابودی سلول‌های آنتی‌بادی (که برای مبارزه با سلول‌های ویروسی ضروری‌اند) شود و در نتیجه اثر مخربی بر سیستم ایمنی فرد دارد.

مصرف الکل اثر مخرب بر سیستم ایمنی دارد؛ مسمومیت 5 یزدی با الکل

به گزارش خبرگزاری موج یزد، احمد دهقان رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزد گفت: پنج نفر به علت مصرف مشروبات الکلی مسموم شدند که چهار نفر آنها در بیمارستان بستری و یک نفر هم سرپایی درمان شد.

دهقان افزود: این آمار مربوط به ۲۳ اسفند ماه جاری است، این افراد با اورژانس تماس گرفتند و نیروها برای خدمات رسانی به محل اعزام شدند.

وی اظهارداشت: با شیوع کرونا  در برخی افراد جامعه باوری اشتباه متاسفانه شکل گرفت که مصرف الکل یا مشروبات الکلی و یا مواد صنعتی دیگر می‌تواند در کاهش ابتلا  به این بیماری موثر باشد، در حالیکه آنها با این کار حیات خود را به خطر می اندازند و هزینه های زیادی را به اقتصاد خانواده  تحمیل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: چندی قبل در برخی استان ها افرادی به دلیل مصرف الکل جان خود را از دست دادند و برخی تصور می ‌کنند، الکل باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت کرونا می ‌شود که این مساله هیچ پایه و اساس علمی ندارد.

دهقان ادامه داد: مشروبات الکلی بر روی مغز، چشم، کلیه و کبد، تاثیرات مخربی دارد و تقریبا هیچ عضوی از بدن انسان از عوارض آن در امان نخواهد بود.

وی به شهروندان توصیه کرد که تنها مرجع توصیه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است و به مطالبی که در شبکه ها و فضای مجازی در پیشگیری از کرونا یا دیگر بیماری ها منتشر می شود، اعتنا نکنند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی یزد یادآور شد: همه ساله در آستانه نوروز ۹۹ مواردی از مسمومیت افراد با شوینده‌ها در استان مشاهده می شود، لزوماً ارتباطی با شیوع کرونا ندارد، اما امسال مواردی مانند حساسیت و تنگی‌نفس ناشی از شستن دست و پا با برخی شوینده‌ها مانند وایتکس در یزد گزارش شد.

مطالعات نشان می دهد،  مصرف الکل ممکن است باعث نابودی سلول‌های آنتی‌بادی (که برای مبارزه با سلول‌های ویروسی ضروری‌اند) شود و در نتیجه اثر مخربی بر سیستم ایمنی فرد دارد. 

علاوه بر آن الکل ماده‌ای آب‌زداست، آب درون سلول‌ها را خارج می‌کند و باعث مرگ آنها می‌شود و مصرف آن موجب کمبود مواد غذایی در شخص می‌شود و بدن را از مواد مغذی تقویت‌کننده‌ سیستم ایمنی محروم می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه