English

رضا برومند؛

برنامه ای برای تبدیل هتل‌های هرمزگان به نقاهت گاه نداریم

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: برنامه ای برای تبدیل هتل‌های هرمزگان به نقاهت گاه نداریم ولی در صورت لزوم این طرح را عملی خواهیم کرد.

برنامه ای برای تبدیل هتل‌های هرمزگان به نقاهت گاه نداریم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، با توجه به بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا و رشد بدون وقفه بیماری کووید_19 در دنیا و به خصوص ایران، هر کشور و منطقه ای تمهیدات لازم را برای مقابله با این بیماری، اعم از برپایی بیمارستان های صحرایی تا تبدیل کردن ورزشگاه و هتل ها به بیمارستان های موقت، انجام می دهد.

در ایران هم معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری در روز دوشنبه 19 اسفند 98 همراه با افزایش رشد این بیماری در کنار دیگر تمهیدات انجام شده اعم از لغو سفر و کنسلی رزرو هتل ها،  پیشنهادی مبنی بر تبدیل کردن هتل ها به بیمارستان های موقت و نقاهتگاه ها را مطرح کرد.

رییس جامعه واحد های اقامتی هرمزگان هم در گفتگو های اخیرش با خبرنگار موج مسائلی چون کاهش ضریب اشغال واحد های اقامتی و هتل ها و عدم ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل شفاف در خصوص تعطیلی واحدهای اقامتی از سوی وزارتخانه و ستاد کرونا استان هرمزگان پرداخت.

از این رو به سراغ مدیر کل اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان هرمزگان رفتیم تا در خصوص این پیشنهاد از سوی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری و متذکر شدن رییس جامعه واحد های اقامتی هرمزگان در رابطه با نبود دستورالعمل شفاف تعطیلی واحد های اقامتی، به گفتگویی تلفنی بپردازیم.

رضا برومند مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار موج در رابطه با تبدیل شدن هتل ها به نقاهتگاه‌ و بیمارستان های موقت، بیان داشت: با توجه به بیمارستان های صحرایی که ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان و نیروی دریایی سپاه برپا شده است، نیازی به تبدیل هتل ها به نقاهتگاه نیست.

وی با بیان اینکه هنوز در استان به شرایطی نرسیدیم که بیمارستان ها نتوانند جوابگو مراجعان باشند، ادامه داد:در صورت نیاز با هماهنگی جامعه واحد های اقامتی و هتل های استان اقدام به عملی کردن این طرح خواهیم کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار موج که آیا اجرایی کردن این طرح پس از اعلام نیاز برای واحد های اقامتی و هتل ها اجباری است یا خیر، گفت: اجباری برای تبدیل کردن هتل ها به نقامتگاه برای هتلداران نیست، ولی اگر مواردی باشد که ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تشخیص دهد با هماهنگی و همکاری  جامعه واحد های اقامتی و هتل ها این کار را انجام میدهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه