English

توسط فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) صورت گرفت؛

تشریح فعالیت‌های سپاه در راستای مقابله با کرونا ویروس

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) در گفت‌وگویی به تشریح فعالیت‌های این مجموعه در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا پرداخت.

تشریح فعالیت‌های سپاه در راستای مقابله با کرونا ویروس

به گزارش خبرگزاری موج قم، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) اظهار داشت: بسیجیان جهادگر  و رده‌های مختلف سپاه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه مدیریت استان از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در قم توانسته‌اند اقدامات موثری انجام دهند.

وی گفت: سپاه پاسداران در اولین گام با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدام به بسته بندی و توزیع ۱۸۲ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی در سه مرحله بصورت خانه به خانه نمود.

سردار شاهچراغی همچنین افزود: عملیات ضدعفونی اماکن درمانی، زیارتی و عمومی به صورت متناوب و با همکاری گردان جنگ نوین لشگر ۱۷، گردان بعثت ۲۴ بروجرد، گردان جنگ نوین ارتش، یگان ویژه ناجا و شهرداری از جمله اقداماتی است که در روز‌های آغازین شیوع بیماری صورت گرفته است.

فرمانده سپاه قم با اشاره به استقرار بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه گفت: این بیمارستان از بیمارستان شهید صدوقی اصفهان به قم منتقل شده و در حال حاضر در مجموعه نخلستان سپاه قم به صورت غیرفعال مستقر شده و از نیروی انسانی این بیمارستان در جهت تامین کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر کرونا استفاده شده است و در صورت نیاز استان به ظرفیت فضای بیمارستان سیار، این بیمارستان فعال شده و تا زمان لازم به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین تامین کادر درمانی ۴ ایستگاه سیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از تاریخ ۸ اسفند ماه در مناطق آذر، شیخ آباد، شهر قائم و میدان نبوت برپا شده که تا کنون ۵۷۰۰ نفر مراجعه کننده داشته است.

شاهچراغی با اشاره یه طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا گفت: در این طرح چهار کارگروه پایش سلامت خانواده، پایش سلامت اصناف و مغازه‌ داران، کارگروه ادارات و شرکت‌ها و تیم کنترل مبادی ورودی و خروجی تشکیل شده است که با مشارکت ۱۰۰ نفر از طلاب بسیجی و بسیجیان رده‌های مختلف سپاه قم که در دوره‌های تخصصی فشرده آموزش دیده اند، توصیه‌های اولیه و بهداشتی به مردم ارائه میگردد.

وی با اشاره به موضوع کنترل ورودی و خروجی عوارضی قم_‌تهران، قم_کاشان و راه آهن گفت:این طرح توسط ۳۰ نفر از نیرو‌های یگان فاتحین هر روزه در حال انجام است و در صورت مشاهده موارد مشکوک به آمبولانس مستقر هلال احمر و یا مراکز درمانی انتقال داده می‌شود.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) با اشاره به تامین ظرفیت نیروی انسانی بیمارستان‌های قم با مشارکت جهادگران بسیج جامعه پزشکان گفت:تاکنون ۳۴ پزشک عمومی،۵ پزشک متخصص و ۶۳ پرستار از سراسر کشور به ظرفیت کادر درمانی قم اضافه شده است.

وی با اشاره به راه اندازی نقاهتگاه بهبود یافتگان مبتلا به کرونا در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی گفت:این مرکز با ظرفیت پذیرش ۸۰۰ نفر،۹ لاین دارد که در حال حاضر دو لاین مجزا برای آقایان و بانوان فعال است و بیماران تحت نظر پزشک و تیم‌های درمانی میتوانند تا زمان بهبودی کامل در این مرکز اسکان داشته باشند.

شاهچراغی همچنین از تشکیل قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت خبر داد و گفت: این قرارگاه با نظر استاندار و نمایندگان مجلس در قم تشکیل شده است و وظیفه دارد گروه‌های مردمی، گروه جهادی و بسیجیان را شناسایی کند تا در راستای خدمت رسانی داوطلبانه به جامعه ساماندهی شوند.

وی همچنین در خصوص اقدامات مراقبتی سربازان نیز گفت: تمام پرسنل نظامی ائم از وظیفه و کادر در پادگان‌های نظامی نیز با دستگاه تب سنج کنترل و در صورت مشکوک بودن به مراکز درمانی منتقل میشوند.

فرمانده سپاه قم در پایان گفت: ورود سپاه در موضوع تولید ماسک و لباس گان و مبارزه با محتکرین و اخلالگران عرضه محصولات بهداشتی از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی