English

معاون استاندار کرمانشاه:

توسعه اقتصاد دیجیتال راهکار مهم برای کنترل ویروس کرونا

هدایت حاتمی گفت: توجه و توسعه اقتصاد دیجیتال یکی از راهکارهای مهم برای کنترل و کاهش هر چه بیشتر اثرات ناشی از ویروس کرونا در جامعه است.

توسعه اقتصاد دیجیتال راهکار مهم برای کنترل ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با تقدیر و تشکر از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقابله با کرونا، گفت: باید تلاش شود تا هر چه بیشتر تجهیزات و امکانات موردنیاز این عزیزان تأمین شود و واحدهای تولیدی و صنعتی با تولید اقلام مقابله با ویروس کرونا در کرمانشاه برطرف‌کننده نیازهای آنان باشند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای افزایش توان تولید واحدهای تولید محصولات ضدعفونی‌کننده در استان اظهار داشت: خوشبختانه از 10 روز گذشته به‌طور متوسط یک الی دو واحد تولیدی جدید به استان اضافه‌شده و از مسئولین ذی‌ربط می‌خواهیم که این روند را با تلاش بیشتر ادامه دهند.

مقام ارشد حوزه اقتصادی استان خواستار اتخاذ تدابیر بیشتر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در استان شد گفت: ممکن است موج جدیدی ناشی از این ویروس ظرف چند روز آینده وارد کرمانشاه شود لذا باید با اتخاذ تمهیدات لازم و اثربخش هم در حوزه مراقبت و رعایت نکات بهداشتی و هم ازلحاظ توجه به تولید واحدهای ضدعفونی تلاش کنیم که اثرات این ویروس هر چه بیشتر در استان کمتر شود.

وی بابیان اینکه ویروس کرونا علاوه بر حوزه‌های روانی و اجتماعی، در حوزه اقتصادی جامعه هم تأثیرگذار است، گفت: تأثیر اقتصادی این ویروس بسیار زیاد است و پیش‌بینی می‌شود که هزار میلیارد تومان ناشی از این ویروس به استان خسارت وارد شود که به همین منظور کمیته اقتصادی کرونا در استان ایجاد می‌شود.

حاتمی بیان داشت: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم و طبق معمول کسب‌وکارها در این ایام از رونق اقتصادی خوبی برخوردار می‌باشد اما متأسفانه امسال مانند سال‌های گذشته نه‌تنها از بسیاری از شغل‌ها از رونق برخوردار نیستند بلکه هزینه‌های بسیاری هم متحمل شدند که همگی موظف به حمایت از واحدهای تولیدی و صنفی در استان هستیم.

وی تأکید کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده امیدواریم بتوانیم تأثیر این بار منفی را از اصناف و مردم برداریم زیرا تبعات و تأثیرات اقتصادی این ویروس به‌صورت زنجیره‌وار به‌تمامی شغل‌ها گسترش پیدا می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواستار تشکیل کمیته‌ای مرکب از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای پیگیری امورات مربوط به حوزه اشتغال استان و حمایت از واحدهای تولیدی آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا در استان شد و گفت: این کمیته باید در دو حوزه یعنی هم پیگیری امورات مربوط به داخل استان و هم با ارائه پیشنهادات از فرصت‌های موجود در کشور برای رفع مشکلات ناشی از این ویروس اقدام و برنامه‌ریزی کند.

حاتمی بیان داشت: سطح تحلیل‌ها که برای بررسی تبعات ناشی از ویروس کرونا برای واحدهای تولیدی و صنفی در استان صورت می‌گیرد، باید عمیق و منطبق بر واقعیات جامعه باشد تا به نتایج مهمی برای رفع مشکلات ناشی از آن در استان برسیم.

وی بابیان اینکه قشر کارگر و تولیدکننده بسیار مهم است، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به ضدعفونی کردن واحدهای تولیدی و محیط‌هایی که کارگران در آن حضور دارند، اقدام شود و بیش‌ازپیش از این محیط‌ها مراقبت و محافظت نماییم.

حاتمی همچنین به تأمین و توزیع هر چه بیشتر پول نو در استان از طریق سیستم بانکی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه پول کهنه یکی از عوامل ابتلا به ویروس کرونا است لذا سیستم بانکی باید نسبت به تأمین پول نو در جامعه اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در ادامه سخنان خود با تأکید بر این مطلب که کمیته اقتصاد دیجیتال استان باید فعال شود، گفت: به توسعه پارک اقتصاد و دیجیتال برای رسانیدن کالاها به مردم بدون مراجعه و حضور آنان در سطح شهر نیاز داریم و در این راستا باید سریعاً نسبت به تشکیل کمیته اقتصاد دیجیتال در استان اقدام شود.

وی گفت: توجه و توسعه اقتصاد دیجیتال یکی از راهکارهای مهم برای کنترل و کاهش هر چه بیشتر اثرات ناشی از ویروس کرونا در جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه بیشتر به حوزه اشتغال استان شد و گفت: در سال 1398 برای ایجاد اشتغال استان کارهای خوبی انجام شد و امیدواریم باهدف گذاری‌های صورت گرفته، کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری محقق شود.

حاتمی بابیان اینکه برای سال آینده باید سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی در استان ایجاد شود، افزود: برای سال آینده برنامه‌های خود را در راستای حفظ واحدهای موجود، توسعه 200 واحد تولیدی و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید تدوین کرده‌ایم و از مسئولین ذی‌ربط می‌خواهیم که به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی