English

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه:

رسانه‌ها مسئولیت افراد در مقابله با کرونا را گوشزد کنند

محمدابراهیم الهی تبار برجسته‌سازی مسئولیت مدنی و اجتماعی شهروندان در مواجهه با کرونا و محوریت مشارکت اجتماعی تأکید کرد.

رسانه‌ها مسئولیت افراد در مقابله با کرونا را گوشزد کنند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون سیاسی استاندار کرمانشاه بر در نشست اعضای شورای اطلاع‌رسانی استان با اشاره به‌پیش گامی استان در اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه برای مقابله با کرونا افزود: اساس سیاست‌های شورای اطلاع‌رسانی در استان کرمانشاه، در مقابله با کرونا در کرمانشاه بر باقی ماندن مردم در خانه‌هاست و اگر خود مراقبتی و حضور کمتر در اجتماعات نهادینه شود این شرایط سخت را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها به مردم تأکید داشته باشند که از رفتن به مراسم جمعه آخر سال یا حضور و ازدحام در بازار شب عید پرهیز کنند چراکه هم‌اکنون سلامت مردم درخطر قرارگرفته است.

الهی تبار همچنین بابیان اینکه بیشتر مبتلایان در میان اشخاص کهن‌سال هستند تصریح کرد: پیام‌های فضای مجازی و رسانه‌های تصویری و مکتوب به این سمت سوق داده شود که امروز حرمت بزرگان در حفظ سلامتی آن‌هاست و دیدوبازدیدهای سال نو به این خاطر باید محدود شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار راه‌اندازی استودیو سلامت در استان و تهیه بسته ویژه اخبار کرونا را اقدامی پیشروانه در بین استان‌ها دانست و گفت: در همین حال شش خط برای ارتباط مردم با کارشناسان بهداشت و درمان و پاسخگویی به مردم فراهم‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه در اتخاذ تصمیم غربالگری تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا هستیم اضافه کرد: در مورد قرنطینه استان باید بسیاری از جوانب دیده شود بستن ورودی و خروجی‌های استان غیرممکن خواهد بود و افکار عمومی هم موافق غربالگری است.

معاون استاندار با اشاره به افزایش تقاضا برای مواد شوینده و ضدعفونی در استان تأکید کرد: تلاش شده که ظرفیت‌های استان برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده بالابرده و در تولید مواد شوینده پاسخگوی نیاز استان خواهیم بود.

الهی تبار در ادامه به تدوین نقشه راه پیشگیری از شیوع کرونا در استان اشاره داشت و تصریح کرد: در این نقشه وضعیت به شکل بدبینانه تصور شده و بر اساس استانداردهای جهانی و شرایط منطقه، کشور و استان نیازها در سناریوهای مختلف در نظر گرفته‌شده و براین اساس تمام امکانات در حال بسیج شدن است.

معاون استاندار بابیان اینکه شاخص همه کارها مشارکت و حضور مردم است تأکید کرد: باید این نکته برای مردم برجسته شود که هم‌اکنون نیز به‌مانند دوره جنگ در شرایط ویژه قرار داریم منتها دشمن ما پنهان است.

الهی تبار بر گوشزد شدن مسئولیت مدنی و اجتماعی افراد نسبت به یکدیگر برای مقابله با کرونا تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد که عمق مسئله و تبعات و آثار این بیماری به مردم نشان داده شود و از اجتماعات جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی