English

محمد صادقی خبر داد:

کاهش ۲ درصدی تولید پسماند نسبت به سال گذشته در اصفهان

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تولید پسماند طی 11 ماه نخست امسال نسبت به همین زمان در سال گذشته 2 درصد در اصفهان کاهش یافته است.

کاهش 2 درصدی تولید پسماند نسبت به سال گذشته در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد صادقی بیان کرد: تولید پسماند در اصفهان از بازه زمانی ابتدای فروردین سال جاری تا پایان بهمن 98 نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: آمارها نشان می دهد به طور کلی تولید پسماند طی 11 ماه نخست امسال نسبت به همین زمان در سال گذشته 2درصد کاهش یافته است و میزان پسماند ورودی به کارخانه از عدد 327 هزار تن به 321 هزار تن رسیده است.

صادقی در ادامه به کاهش تولید در سایر گروه های پسماند اشاره کرده و افزود: بر اساس این آمار مقایسه ای در 11 ماه نخست سال های 97 و 98، میزان جمع آوری پسماند الکترونیک هم 47 درصد و تولید پسماندهای بیمارستانی به میزان 19درصد کاهش یافته است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص میزان پسماند خشک جمع آوری شده در طرح تفکیک از مبدأ طی زمان های مذکور در 2 سال متوالی نیز بیان کرد: افزایش جمع آوری پسماندهای خشک نشانگر ارتقای کیفیت تفکیک از مبدأ و بهبود فرآیندهای جمع آوری و مدیریت است و هر چقدر این شاخص افزایش یابد، به تبع میزان هدر رفتن پسماندهای خشک به عنوان یک سرمایه ارزشمند کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در این مدت زمان میزان جمع آوری پسماند خشک شهر اصفهان حدود 19700تن بوده که نسبت به همین زمان در سال گذشته نزدیک به 3 درصد افزایش داشته و انتظار می رود با برنامه های آموزشی، فرهنگی و نظارتی صورت گرفته شاهد پیشرفت وضعیت در آینده نیز باشیم.

این مقام مسئول افزود: با هدف افزایش مشارکت شهروندی در فرآیند تفکیک از مبدأ و ارتقای شاخص های کمی و کیفی در این زمینه، زیرساخت ها و برنامه های فرهنگی و آموزشی متعددی طراحی و تهیه شده است که از این بین می توان به توزیع بیش از 10 هزار مخزن کارتن پلاست و هزار مخزن فلزی، تهیه محتواهای آموزشی شامل بروشور، پوستر، پوسترهای اینفوگرافیک، کتاب و بازی اشاره کرد که همگی در راستای ترغیب شهروندان به رفتارهای درست و افزایش میزان مشارکت در امر تفکیک از مبدأ صورت گرفته است.

 محمد صادقی همچنین به آمارهای مربوط به تولید کود کمپوست به عنوان ماحصل فرآوری پسماند تر نیز اشاره کرده و افزود: بر اساس آمارمربوط به 11 ماه نخست هر دوسال، درسال 98 حدود 41 هزار تن و در سال 97 ، حدود 23هزار تن کود کمپوست در کارخانه پردازش پسماند به فروش رسیده است که بر این اساس آمارها افزایش 73درصدی تولید کود را نشان می دهد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در پایان آمارهای مربوط به کاهش تولید پسماند را مرهون مشارکت و رفتارهای شهروندی و همچنین شیوه های مدیریتی دانسته و اضافه کرد: شهروندان با رعایت نکات مهم و تاثیرگذاری مانند کاهش تولید مصرف، بازمصرف و تفکیک از مبدأ ضمن آن که به حفاظت از محیط زیست خود کمک می کنند، سهم بسزایی در ارتقای اقتصاد جامعه خواهند داشت و در این میان اتخاذ روش های صحیح مدیریتی برای جداسازی و بازیافت گروه های مختلف پسماند از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نیز نقش کلیدی در این مسیر داشته و فرآیند را به شکلی مطلوب به انتها می رساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه