English

علی الهیاری در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح کرد؛

روز نیکوکاری تحت تاثیر کرونا

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان به دلیل خطر شیوع کرونا از راه های جایگزین غیرحضوری برای کمک رسانی مردم در جشن نیکوکاری خبر داد.

روز نیکوکاری تحت تاثیر کرونا

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، روز 14 اسفند سال‌روز تاسیس کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری در تقویم جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده و تقریبا سه دهه است که با ابتکار کمیته امداد در آستانه سال جدید و با هدف تامین بخشی از نیاز خانواده‌های محروم به اقتضا ورود به سال جدید و روز عید جشنی در خصوص این روز برگزار می‌شود و نیکوکاران سراسر کشور به یاری هموطنان خود می‌شتابند.

علی الهیاری در آستانه این روز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار موج اذعان داشت: ما در سال‌های گذشته از طریق برپایی پایگاه‌ها در معابر عمومی و  توزیع پاکت های نیکوکاری در مدارس نسبت به جمع آوری کمک های مردمی اقدام می کردیم که متاسفانه امسال با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور نتوانستیم این اقدام را عملی کنیم.

وی گفت: ولی به جای این اقدام از طریق روش های دیگری اعم از تلفن گویا با شماره 3288 در استان و پیش شماره 076 در خارج از استان، کد دستوری  *7788*076# ، اپلیکیشن «ناب» و فرستادن عدد 100 به سامانه 3000333376 جایگزین شده است و همشهریان می‌توانند از این طریق اقدام کنیم.

جشن نیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در رابطه با شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر خانواده های نیازمند گفت: امسال در پی شیوع این بیماری قطعا خانواده های نیازمند استان به هم‌دلی و کمک بیشتری نیاز دارند و به جهت اینکه امکانات بهداشتی خانواده ها در سطح پایینی است و توان  مالی خانواده ها ضعیف است، کمک به خانواده های نیازمند در آستانه سال جدید و با شرایط شیوع ویروس کرونا قطعا یک عامل موثر در جهت جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح استان خواهد شد.

وی اظهار داشت: امروز با افتخار می توانیم بگوییم که کمیته امداد در نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکو کاری و ایجاد بستر تعاملی خوب عمل کرده است.

الهیاری بیان داشت: بخش عمده ای از مشارکت مردم را به سمت رفع نیازهای اضطراری خانواده ها هدایت می کنیم و تقریبا سعی کردیم که همه کمک های مردمی را به مصرف نیازمندترین افراد جامعه را برسانیم.

وی گفت: مجموعه کمیته امداد 91هزار خانواده تحت پوشش دارد ولی کمک های مردمی ما به یک جمع ویژه که شناسایی شدند و جمعی که نیاز بیشتری دارند هدایت می شود  و ما بر اساس بانک اطلاعاتی که داریم سعی می کنیم کمک‌هایمان را به نیازمندترین افراد جامعه برسانیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته ما 5 میلیارد و پانصد هزار تومان کمک های مردمی  در جشن نیکوکاری جمع آوری کردیم که غالبا به صورت بسته های غذایی و پوشاک بین خانواده ها توزیع شد که انتظار داریم امسال هم با همت مردم و با شرایط ویژه تری حاکم شده است همدلی های بیشتری را  نسبت به خانواده های نیازمند شاهد باشیم و همچنین با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا بهترین روش کمک نقدی از طریق درگاه های ذکر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه