English

ایمان زارعی:

کرونا باعث کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون شد

مدیر کل اداره کل انتقال خون هرمزگان گفت: شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان از دلایل مهم کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در روزهای پایانی سال است.

کرونا باعث کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ایمان زارعی مدیر کل انتقال خون هرمزگان در گفتگو با خبرنگار موج در رابطه با کاهش مراجعه مردم به مراکز اهدای خون اظهار داشت: هر ساله با شروع اسفند ماه مراجعه عزیزان تالاسمی که تمایل دارند تزریق منظم خون خود را قبل از روزهای پایانی سال وتعطیلات نوروز انجام دهند بیشتر شده و در استان ما عمده مصرف کنندگان خون نیز این عزیزان هستند ، علاوه بر آن اعمال جراحیها، بیماران سرطانی تحت درمان و بیماران دیالیزی و هموفیلی و همچنین تصادفات جاده ای خصوصا در روزهای پایانی سال  و نوروز، مصرف خون در استان را به میزان قابل توجهی بالا می برد.

 وی شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان را از دلایل مهم کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون دانسته و افزود: سازمان انتقال خون همیشه مستقیما با بحث سلامت گیرنده و اهدا کننده خون رابطه تنگاتنگی داشته و در زمان ها و موقعیت های گوناگون  طبق دستور العمل های علمی و رعایت اصول بهداشتی از استاندارد های خاصی پیروی مینماید و همچون گذشته تحت شرایط کاملا استریل توسط کارشناسان آموزش دیده خونگیری انجام میشود.

زارعی با تاکید بر اینکه انتقال خون هیچگاه کمیت را فدای کیفیت خون و فرآورده های آن نخواهد کرد افزود: مراکز انتقال خون از کلیه مراجعین  معاینه و مشاوره به عمل آورده و اگر علایمی از هر گونه بیماری در آنها مشاهده گردد خونگیری صورت نمیپذیرد .

انتقال خون2

وی از  شهروندان تقاضا کرد  بدون هیچگونه استرس و نگرانی از ابتلا شدن به هر نوع بیماری  و یا ترس از اهدای خون ، به پایگاه های انتقال خون در بندرعباس، بندرلنگه، قشم و میناب مراجعه ومراکز انتقال خون را  در تامین خون عزیزان خصوصا بیماران خاص که شاید یکی از عزیزانشان نیز به این بیماری  مبتلا باشند یاری کنند.

مدیر کل سازمان انتقال خون هرمزگان همچنین اعلام کرد: به منظور تسهیل در امور داوطلبان اهدا کننده خون ، سایت نوبت دهی اینترنتی اهدای خون به ادرس اینترنتی   nobatdehi.ibto.ir  فعال و داوطلبان میتوانند اقدام به ثبت نام و دریافت نوبت اینترنتی جهت اهدای خون نمایند. افرادی که با نوبت اینترنتی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند، با همراه داشتن کد رهگیری بدون نوبت و معطلی پذیرش میشوند.

وی ادامه داد: شرایط اهدای خون داشتن سن 18تا 60سال و وزن بالاتر از 50کیلوگرم هست و همراه داشتن کارت ملی برای جلوگیری از هر گونه خطا در ثبت مشخصات داوطلبان، خصوصا برای افرادی که برای اولین بار  به مراکز انتقال خون مراجعه میکنند، الزامی است.

وی به شهروندان توصیه کرد رعایت استاندارهای خود مراقبتی یکی از راه های مهم حفظ سلامت است و امیدوارم با حضور شهروندان  در مراکز انتقال خون در این شرایط خصوصا که روزهای پایانی سال را میگذرانیم و هم تعطیلات سال جدید را در پیش رو داریم بتوانیم نیاز بیماران به خون را در استان ، مرتفع کنیم .

گفتنی است آمار اهدای خون در روزهای اخیر کاهش یافته است و مدیر کل انتقال خون از شهروندان  به ویژه اهداکنندگان خون به طور مستمر خواسته است تا به مراکز انتقال خون  مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه