English

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان در واکنش به انتشار اخبار کرونا ویروس در همدان:

هیچگونه مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در حال حاضر در همدان گزارش نشده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه هیچگونه مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در حال حاضر در همدان گزارش نشده است، عنوان کرد: در این زمینه به طور جدی از روبوسی و دست دادن خودداری کنید.

هیچگونه مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در حال حاضر در  همدان گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمد طاهری ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگوی اختصاصی با موج با اشاره به اخباری که در زمینه ابتلای افرادی به ویروس کرونا در همدان نشر پیدا کرده است، عنوان کرد: تیم علوم پزشکی همدان در آمادگی کامل به سر می برد و در حال حاضر مورد مثبتی در همدان گزارش نشده است.

محمد طاهری با بیان داده های مرتبط از سوی سازمان بهداشت جهانی who ) در خصوص ویروس کرونا، عنوان کرد: بر اساس اعلام این سازمان میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری 2 درصد عنوان شده است؛ به عبارت دیگر از هر 100 نفر مبتلا، حدودا امکان مرگ  برای 2 نفر برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط بحران بایستی تمامی موارد مورد تردید و دارای شک را مورد بررسی قرار داد، گفت: علائم بالینی مربوط به این بیماری ابتدا توسط پزشک متخصص عفونی مورد بررسی قرار می گیرد تا بر اساس معیارهای موجود به رد و تایید هر یک بپردازد و تایید نهایی این امر مرتبط به آزمایشات مولکولی خواهد بود.

وی با اشاره به اقداماتی که می تواند از ابتلا به این بیماری به شکلی موثر، جلوگیری کند، یاد کرد و افزود: شستشوی مستمر دست ها با آب و صابون در بازه زمانی 20 ثانیه ای، استفاده از ماسک و دوری از هر گونه دست دادن و روبوسی می تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با کمبود ماسک نیز مواجه نیستیم، تصریح کرد: از نظر پزشک متخصص مهمترین علائم این بیماری شامل: تنگی نفس، سرفه و تب است.

طاهری تصریح کرد: با تصمیم گیری که در کمیته مربوط به این مسئله از منظر اطلاع رسانی اتخاذ شده است، تنها اخباری که از سوی دانشگاه علوم پزشکی همدان و از طریق رسانه های رسمی مورد مصاحبه و انتشار قرار می گیرد می تواند به عنوان منبع موثق درنظر گرفته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه