English

محمد طاهری:

تکذیب استفاده مکرر ازسرسوزن در بیمارستان بعثت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر استفاده چندباره از سرسوزن در بیمارستان بعثت، گفت: موارد کذبی را که موجب دلسردی مردم شود، پیگیری قانونی خواهیم کرد.

تکذیب استفاده مکرر ازسرسوزن در بیمارستان بعثت

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمد طاهری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، با اشاره به عنوان خبری که حاکی از استفاده مکرر از یک سرسوزن در بیمارستان بعثت همدان برای چهار فرد، بوده است، ابراز کرد: در این زمینه متاسفانه از تیتری بهره گرفته شده است که این موضوع را از منظر روانی به اتفاق لردگان مرتبط می کند.

طاهری افزود: ارتباط این دو موضوع می تواند، فعالیت های شاخص و قابل توجه بیمارستان بعثت را با توجه به روند صعودی و همراه با رشدی که داشته است، را مورد سوال قرار دهد، لذا به جد و به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: اگرچه با داشتن کمی اطلاعات در سلامت و پزشکی، می توان پی برد که نمی توان با یک سرنگ و یا سرسوزن مذکور در آزمایش روزمره قند خون که در نوع آزمایش های سریع قرار می گیرد، استفاده اینچنینی داشت؛

لذا از مدیر مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی بعثت، درخواست کردیم که توضیحات بیشتری را در این خصوص مطرح کنند؛

حمید کیانی، افزود: با توجه به پیچیدگی هایی که در حوزه سلامت وجود دارد، عموما خبرنگارانی که به صورت تخصصی در این حوزه به فعالیت می پردازند، معدود بوده و این ضعف محسسوس است.

وی با بیان اینکه دوره های متفاوتی در ارتباط با رسانه و سلامت گذرانده است، گفت: اگر چنانچه در این زمینه دوره هایی تخصصی از سوی وزارت بهداشت برای خبرنگارانی که در حوزه سلامت فعالیت می کنند، برگزار شود می تواند در شناخت و برقراری تعامل موثر و سازنده یاری رسان باشد.

وی با بیان اشاره به اینکه  دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر، برای سنجش میزان قند خون مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: در این دستگاه از سوزن لانست برای نمونه برداری خون استفاده می شود.

مدیر مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی بعثت  با اشاره به اینکه حوزه سلامت، دارای حساسیت است، گفت: هر گونه اخبار مرتبط به سلامت را حتی در حد شایعه و شایعات غیر ممکن را نیز بررسی می کنیم.

کیانی با بیان اینکه با هیچگونه محدودیت و کمبود منابع در تهیه ابزارهای اینچنینی روبرو نیستیم، افزود: این سرسوزن نیز بهای بسیار ناچیزی دارد و این موضوع با مشخصات ذکر شده حادث نشده است.

وی عنوان کرد: بیمارستان بعثت بیمارستانی است که افزون بر 30 هزار عمل جراحی در سال در آن صورت می گیرد و اینگونه نیست که تمامی این اقدامات و عمل ها بدون عارضه باشد و مواردی که مطرح می شود حتی اگر شایعه باشد با تشکیل کمیته ای مورد بررسی قرار می گیرد اما در این خصوص هیچ شکایتی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در این زمینه روز جمعه کمیته مربوط تشکیل شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی بعثت  با بیان حساسیتی که در بحث سلامت وجود دارد، عنوان کرد: همیشه در آمادگی به سر می بریم و در این زمینه نیز توضیحات و مستندات تمامی عوامل درگیر در این موضوع را بررسی کرده ایم.

کیانی با بیان هجمه شایعاتی که گاه انتشار پیدا می کند، گفت: گاه در می مانیم که چه بگوئیم.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه هیچ سرنگی ندارد و دارای فراوانی و سهولت کار است، گفت: دستگاه تست قند خون به صورت خانگی در بسیاری از منازل وجود دارد.

کیانی با بیان اینکه نباید قبل از بررسی مستندات و صدور رای در این زمینه، به انتشار موضوعی که صحت آن مشخص نیست پرداخت، گفت: انتشار اخباری از این دست که هیچ شاکی خصوصی ندارد و درستی آن بدست نیامده است، اخلاقی نیست.

وی بیان کرد: این موضوع حادث نشده است وهیچ شاکی در این زمینه وجود نداشته است.

مدیرروابط عمومی استان همدان، خاطر نشان کرد: از نکات و نقدهایی که منجر به سازندگی و ارتقای خدمات می شود، استقبال می کنیم، اما موارد کذبی که باعث دلسردی بیماران و شهروندان نسبت به سیستم بهداشتی استان و یا تشویش اذهان عمومی باشد، از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر