English

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان خبر داد:

توزیع ۴.۸ میلیون قطعه کارت شهروندی در اصفهان

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان از توزیع 4.8 میلیون قطعه کارت شهروندی در اصفهان خبر داد.

توزیع 4.8 میلیون قطعه کارت شهروندی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، نادر آخوندی در آئین رونمایی از زیرساخت کیف پول شهرداری اصفهان (اصکیف ) با اشاره به توزیع و صدور توزیع 4.8 میلیون قطعه کارت شهروندی گفت: 2.2 میلیون کارت فعال داریم به این معنا که حداقل یک بار از کارت استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در مولفه های شهر هوشمند، حکمروایی هوشمند، شهروند هوشمند، اقتصاد هوشمند، محیط زندگی هوشمند، حمل و نقل و انرژی هوشمند تعریف شده و ما به دنبال توزیع عادلانه منابع شهرها بین شهروندان هستیم، اظهار کرد: تا سال 2050 حدود 80 درصد جمعیت در کشورهای توسعه یافته در شهرها ساکن می شوند و این آمار در کشورهای رو به توسعه حدود 60 درصد است.

آخوندی افزود: اگر بتوانیم اطلاعات و آمار را در سرویس دهی به مردم احصا کنیم شرکت اتوبوسرانی می تواند به صورت هوشمند با تعداد محدودی خودرو که در اختیار دارد به خوبی به مردم خدمت رسانی کند.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به مدیریت پول خرد در سطح شهر، گفت: با ایجاد یکپارچه سازی پرداخت های الکترونیکی شهرها از سال 89 کارگروهی متشکل از معاونت های مختلف شهرداری و سازمان های مرتبط، به نام کارگروه ITS شهرداری اصفهان تشکیل شد و از سال 91 اصفهان کارت به عنوان یک برند شکل گرفت.

وی افزود: امروز به همت مدیریت شهری و «پی اس پی (شرکت خدمات پرداخت )» که گفته می شود از نظر خدمات در سطح خاورمیانه اول است، توانستیم اصفهان کیف را شکل دهیم تا از حالت بلیت کاغذی که در گذشته وجود داشت بتوانیم به سمت ابزار موبایلی پیش برویم.  

آخوندی افزود: هسته مرکزی این طرح، شهرداری اصفهان، شرکت به پرداخت ملت و شرکت اصفهان کارت است و بانک های ملت و ملی هم بانک های عامل ما به شمار می روند.

وی با بیان اینکه پذیرنده های اصفهان کارت روز به روز در حال گسترش است و سازمان های خارج از شهرداری همچون استانداری، دانشگاه ها و سایر سازمان ها به اصفهان کارت متصل شده اند، گفت: سازمان فاوای شهرداری و شرکت نیک اندیش هم در زمینه زیرساخت اصفهان کارت و اصفهان کیف، فعال اند.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به وضعیت فعلی اصفهان کارت، افزود: ما در دولایه اعتباری به صورت آنلاین و آفلاین سرویس دهی می کنیم. همچنین حدود 9 هزار پذیرنده در قسمت آفلاین و 150 هزار پذیرنده در بخش آنلاین داریم.

وی تصریح کرد: حدود 900 جایگاه خدمات شارژ را در بخش آفلاین در شهر اصفهان انجام می دهند و خدمات اعتباری هم به صورت متمرکز در دفتر اصفهان کارت انجام می شود.

آخوندی با اشاره به انواع کارت ها در شهرداری اصفهان اظهار کرد: کارت منزلت، کارت طلایی، کارت پرسنلی، کارت شهروندی از انواع این کارت هاست. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون 4.8 میلیون قطعه کارت توزیع و صادر شده است، گفت: 130 هزار مورد آن با نام و مابقی بی نام است و روزانه حدود 750 هزار تراکنش صورت می گیرد که با طرح اصکیف افزایش خواهد داشت.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان ادامه داد: 2.2 میلیون کارت فعال داریم به این معنا که حداقل یک بار از کارت استفاده شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه سعی ما این بوده کار به صورت انحصاری انجام نشود و از خدمات مختلف بهره بگیریم، گفت: در این زمینه شرکای تجاری متعددی با شهرداری همکاری می کنند که حمایت از تولیدکننده داخلی سرلوحه کار ما بوده است.

کیف پول شهرداری اصفهان در سایر شهرها قابل استفاده است

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت نیز در ادامه ، با اشاره به اینکه تکنولوژی باید خود را به هوشمندسازی شهرها برساند، اظهار کرد: با آمدن اینترنت «5 جی» مفهوم هوشمندسازی اقتصادی تر خواهد شد.

خلیلی ادامه داد: شرکت به پرداخت ملت، یکی از شرکت های حوزه فناوری اطلاعات است که بیش از شش میلیارد تراکنش در سال دارد و به عنوان بزرگترین «پی اس پی» در خاورمیانه و ایران به شمار می رود.

وی افزود: شرکت به پرداخت از 4 سال پیش با شهرداری اصفهان همکاری هایی داشته است و اکنون نیز در زمینه هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات این همکاری را ادامه داده است.

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت در خصوص کیف پول اصفهان هم گفت: این کیف پول به گونه ای است که در تمام شهرهای کشور که زیرساخت های مربوط به این کار را داشته باشد، قابل استفاده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه