English

مرتضی طهرانی:

خدمات اتوبوسرانی تا اردیبهشت ماه ۹۹ در اصفهان متحول می شود

معاون مالی واقتصادی شهرداری اصفهان اظهار گفت: ارائه خدمات اتوبوسرانی تا اردیبهشت ماه سال آینده در اصفهان متحول می شود.

خدمات اتوبوسرانی تا اردیبهشت ماه 99  در اصفهان متحول می شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مرتضی طهرانی در آئین رونمایی از زیر ساخت کیف پول شهرداری اصفهان (اصکیف) اظهار کرد: ابزار کیف پول الکترونیکی، در کشورهای پیشرفته برای استفاده آسان مردم در استفاده از خدمات به کار می رود که امیدواریم این امکان در شهر اصفهان بتواند به خوبی به کار رفته شود.

وی ادامه داد: همچنین با قراردادی که شهرداری اصفهان با شرکت صاایران منعقد کرده، تحولی در کنترل اقدامات اتوبوسرانی و تسهیل رفت و آمد انجام می گیرد. در صورت اجرایی شدن این قرارداد، تا اردیبهشت ماه این طرح هم رونمایی شده و مورد استفاده قرار می گیرد.  

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان با اشاره به رونمایی از اصکیف، گفت: در این زمینه رقابتی بین کلانشهرها وجود دارد و اصفهان در این زمینه جزو اولین هاست. از همین رو از اصفهان این انتظار وجود دارد این ابزار را به خوبی مدیریت کند و انتظار است شهروندان هم از این وسیله به نحو شایسته استفاده کنند. 

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تبعیض از همه شرکت هایی که قادر به ارائه چنین خدماتی باشند، استعلام کردیم و بهترین و مناسب ترین شرکت یعنی شرکت «به پرداخت ملت» انتخاب شد. البته اگر شرکت یا موسسه دیگری خدمات بهتر و ارزان تری را ارائه کند با آنها هم وارد مذاکره خواهیم شد و از خدمات آنها استفاده خواهیم کرد.

طهرانی افزود: بنای ما رقابت است و اگر شرکتی خدمات بهتر و ارزان تری ارائه کند ما با همان طرح را محقق می کنیم. هدف ما از این اقدامات ارائه خدمات بهتر و ارزان تر به شهروندان اصفهانی است.

 شهر و شهروندان به روز می شوند

شهردار اصفهان نیز در آئین رونمایی از زیرساخت کیف پول شهرداری اصفهان (اصکیف) با اشاره به اینکه یکی از هفت محور مدیریت شهری اصفهان تحقق شهر هوشمند بود، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم فضایی ایجاد کنیم تا فناوری اطلاعات به روز شود و فعالیت های خوبی در عرصه شهر هوشمند صورت گیرد.

قدرت اله نوروزی ادامه داد: شهر هوشمند اهداف مختلفی دارد و ما در این راستا به دنبال کاهش هزینه ها و صرفه جویی هستیم. همچنین می توان با شهر هوشمند سرگرمی هایی برای شهروندان ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: باید همزمان با پیشرفت تکنولوژی شهر را به جلو ببریم که ما در این زمینه از سال گذشته، قراردادهایی را در زمینه «ای وی ال» و «ای اف سی» با شرکت صاایران منعقد کردیم تا سیستم حمل و نقل عمومی شهر، هوشمندتر شود و مثلا شهروندان در خصوص زمان رسیدن اتوبوس بعدی اطلاع داشته باشند.

نوروزی با بیان اینکه این فعالیت ها برای استفاده بهینه شهروندان از خدمات شهری انجام می شود، گفت: سامانه ای که امروز در حوزه کیف پول الکترونیکی رونمایی شد بر اساس تکنولوژی نوین ساخته شده و ما برای ارائه بهتر خدمات شرکت "به پرداخت ملت" را که در این زمینه توانمند است، انتخاب کردیم.

شهرداراصفهان با تاکید بر اینکه فناوری اطلاعات شهر هوشمند باید به روز باشد تا شهروندان هم به روز باشند، اظهار کرد: شهروندان باید حضوری قوی در هوشمندی شهر داشته باشند چراکه شهر برای شهروندان هوشمند می شود و عضو اصلی در شهر هوشمند، انسان است. از همین رو لازم است معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان آموزش های لازم شهروندی را در زمینه شهر هوشمند ارائه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه