English

استاندار اصفهان:

سلامتی مردم در اولویت تصمیم گیری های دولت است

استاندار اصفهان گفت: سلامتی مردم در اولویت تصمیم گیریهای دولت است و پیشرفت و توسعه صنایع نباید سلامتی مردم را در اصفهان به خطر اندازد.

سلامتی مردم در اولویت تصمیم گیری های دولت است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، عباس رضایی در هشتاد و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با اشاره به افزایش تعداد روزهای آلوده در شهر اصفهان اظهار کرد: پیشرفت صنعت و توسعه صنایع نباید سلامتی مردم را تحت الشعاع قرار دهد.

وی توجه به سند آمایش سرزمین و جذب هوشمندانه سرمایه گذار برای توسعه صنایع را بسیار ضروری دانست و خواستار تشکیل جلسه ویژه ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل هواشناسی برای تعریف کارشناسی صنایع سبز برای جلوگیری از آسیب به سلامتی مردم شد.

استانداراصفهان همچنین درباره وصول مطالبات قطعه سازان از خودروسازان، همچنین  صنایع فولادسازی، نساجی ها و پیمانکاران بخش خصوصی از دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی گفت: باید با پیگیری سازمان صمت و همکاری بانک ها از روش های LC داخلی مشکلات این صنایع مرتفع شود. 

همچنین حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای در خصوص مشوق های مالیاتی و تامین اجتماعی برای واحدهای تولیدی، صنعتی و فناوری اطلاعات واقع در شهرک های صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته و سایر مناطق گفت: این موضوع در ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر دیده شده و در بودجه سال آینده نیز پیشنهاد بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی و خدماتی به تامین اجتماعی نیز لحاظ گردیده است.

محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در این جلسه بحث سلامتی و صنایع آلاینده اصفهان را بسیار در خور توجه اعلام و تاکید کرد: پیشرفت صنعت و توسعه صنایع نباید سلامتی مردم را تحت الشعاع قرار دهد و دستگاه قضا تاکنون برای جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده اقدامات مهمی انجام داده است. وی گفت: مبحث صنایع سبز نباید در قالب توسعه صنایع آلاینده باشد.

سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان نیز با اشاره به اعمال تحریم های جدید علیه ایران، تامین ذخایر استراتژیک کشور را امری حیاتی دانست و گفت: لازم است ساز و کارهایی برای کلیه صنایع از جمله صنایع نساجی قبل از اعمال این تحریم ها به منظور تامین مواد اولیه مورد نیاز اندیشیده شود.

نعمت اله اکبری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با بیان اینکه 72 درصد جمعیت استان در 5 درصد مساحت اسکان دارند، گفت: این محدوده توانایی تمرکز جمعیت بیشتر را ندارد و لازم است رفع محدودیت استقرار صنایع سبز و توسعه صنایع موجود دارای مجوز در شعاع 50 کیلومتری با رعایت سند راهبردی و سند اجرایی آمایش استان صورت گیرد زیرا در شعاع 50 کیلومتری بارگذاری هر فعالیتی خطرساز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه