English

در شورای اداری استان هرمزگان؛

استاندار هرمزگان خواستار پاسخگویی صریح نهادهای دولتی به برخی از ابهامات شد

استاندار هرمزگان خواستار پاسخگویی شفاف، دقیق و سریع دستگاه‌های اجرایی به ابهامات و شبهاتی که در حوزه های مختلف مطرح می‌شود، شد و گفت: دستگاه ها باید با فعال سازی روابط عمومی های خود این امر را با جدیت در راستای تنویر افکار عمومی پیگیری کنند.

استاندار هرمزگان خواستار پاسخگویی صریح نهادهای دولتی به برخی از ابهامات شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست شورای اداری استان هرمزگان با تشکر و قدردانی از حضور باشکوه و گسترده مردم شریف استان هرمزگان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، عنوان کرد: ملت ایران در طول ۴۱ سال گذشته همواره حمایت و پشتیبانی خود از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشان داده و این بار نیز شاهد حضور گسترده مردم در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما مدیران باید تمام توان خود را در راستای انجام وظیفه و ارائه خدمت به مردم به کار بگیریم، افزود: سرعت دادن به روند انجام کارها دارای ضرورت است و موجب می‌شود شاهد تسریع در اجرای پروژه ها و ایجاد اشتغال بیشتر و رونق تولید باشیم.
استاندار هرمزگان با تأکید بر لزوم به کارگیری همه ظرفیت ها برای اجرای کارها، افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب در راستای اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی استفاده از ردیف بودجه متمرکز ملی تهاتر است که باید از آن برای اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی در استان بهره بگیریم.
همتی تصریح کرد: مدیران باید با استفاده از همه ظرفیت های قانونی و بودجه‌ای جهت اجرای مناسب طرح‌ها و پروژه‌های مختلف ایجاد فرصت و ظرفیت کنند که فروش املاک مازاد و راکد دستگاه های اجرایی یکی از این روش ها جهت تامین اعتبار طرح ها و پروژه های مختلف است.
وی با تاکید بر اینکه مدیران باید برای جذب سرمایه گذاران اهمیت ویژه قائل شوند، خاطرنشان کرد: همه باید برای تامین امنیت سرمایه گذاری در استان و افزایش اجرای طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی در هرمزگان تلاش کنیم و این امر تاثیر مستقیمی بر ایجاد اشتغال و رونق تولید خواهد داشت.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: در ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری طرح ها و پروژه های بسیار خوبی در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید که نشان می‌دهد روند توسعه و پیشرفت این استان با کار و تلاش گسترده در جریان است.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری، بیان داشت: برای برگزاری باشکوه و با مشارکت حداکثری انتخابات، تمامی امکانات در استان هرمزگان به کار گرفته شده تا انتخاباتی قانونمند و با حضور و مشارکت حداکثری همه اقشار مردم در هرمزگان برگزار شود.
وی گفت: هیچ کدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی حق حضور در ستادهای نامزدهای انتخابات و همراهی و جانبداری از کاندیداهای انتخابات را ندارند و در همین راستا نظارت ویژه بر مدیران صورت می‌گیرد و با تخلفات برخورد خواهد شد.
استاندار هرمزگان با اشاره به زمان تبلیغات انتخاباتی از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری، اضافه کرد: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی باید در چارچوب قانون و مقررات صورت گیرد و هزینه تبلیغات نیز باید براساس قانون باشد و در این خصوص دستگاه قضایی و نظارتی دقت خواهند داشت تا از هزینه‌های نامتعارف کاندیداها در تبلیغات انتخابات جلوگیری و با تخلفات برخورد شود.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: همه باید برای برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم و قانونمند تلاش کنیم و تمامی امور انتخابات در استان به شکل منظم در حال انجام است.
وی در ادامه به اقدامات جهت بازسازی مناطق سیل زده و جبران خسارت های سیل در شرق هرمزگان اشاره کرد و گفت: عملیات جابجایی برخی روستاهای در مسیر سیلاب و همچنین احداث دیوارهای حفاظتی برای برخی دیگر از روستاها به سرعت انجام شود و پرداخت کمک های معیشتی و تسهیلات جهت جبران خسارت ها نیز با سرعت بیشتری صورت گیرد.
همتی یادآور شد: احداث سدها و سازه های آبخیزداری تاثیر بسیاری در جلوگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از سیل دارد و همچنین موجب ذخیره سازی مناسب آب برای استفاده در زمینه شرب و کشاورزی و تولید خواهد شد و باید احداث سدهای جدید در استان با جدیت پیگیری شود.
وی همچنین خواستار پاسخگویی شفاف، دقیق و سریع دستگاه‌های اجرایی به ابهامات و شبهاتی که در حوزه های مختلف مطرح می‌شود، شد و خاطرنشان کرد: دستگاه ها باید با فعال سازی بیشتر روابط عمومی های خود این امر را با جدیت در راستای تنویر افکار عمومی پیگیری کنند.
استاندار هرمزگان بر لزوم توسعه بیمه روستائیان و عشایر در استان هرمزگان تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا افراد تحت پوشش این بیمه در استان افزایش یابند و این بیمه کمک‌های خوبی به ساکنان روستاها و عشایر در استان خواهد داشت.
همتی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و در پیش بودن تعطیلات نوروز سال‌ آینده، عنوان کرد: با توجه به ورود گسترده گردشگران در این ایام به استان هرمزگان، باید از هم اکنون برنامه ریزی لازم را جهت تامین امکانات مناسب برای گردشگران در استان هرمزگان انجام دهیم و دستگاه های اجرایی در این خصوص توجه و پیگیری لازم را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی