English

آیت الله سید حسن عاملی:

تمام رده‌های مدیریتی با رأی مردم مشخص می‌شود

امام جمعه اردبیل گفت: تمام رده‌های مدیریتی با رأی مردم مشخص می‌شود و این بزرگترین احترام و تکریم به یک ملت است و مقابل آن بزرگترین اهانت است.

تمام رده‌های مدیریتی با رأی مردم مشخص می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: شأن و شرف یک ملت و نمره و قیمت آن بسته به اموری است که انقلاب اسلامی در حد اعلی آنها را برای ملت ما و کشور ما هدیه کرده است.

وی با اشاره به شاخصه‌های تقدم یک ملت افزود: اولین شاخصه در تقدم یک ملت، داشتن نهضت علمی، پیشرفت‌های علمی، ارتقاء بنیه علمی کشور و سهیم شدن در تولید دانش جهانی است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: دموکراسی حقیقی شاخصه دوم از تقدم یک ملت است، معنی این شاخص این است که در تمام شؤون کشور از ادنی تا اعلی رأی مردم حاکم باشد، کشور با خرد جمعی اداره شود و به نظر مردم احترام گذاشته شود. ما به عدد عمر انقلاب، انتخابات برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تمام رده‌های مدیریتی با رأی مردم مشخص می‌شود و این بزرگترین احترام و تکریم به یک ملت است و مقابل آن بزرگترین اهانت است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل حاکمیت ملی و استقلال سیاسی را شاخصه دیگری از تقدم یک ملت دانست و گفت: یعنی ملت خودش برای خودش، کشورش و سرنوشتش تصمیم بگیرد و هیچ دولت و قدرت خارجی امکان سلب اراده ملت را نداشته باشد. یعنی مثلا کشور مجبور نشود از سر اضطرار یک قرارداد بنیان‌کن را امضاء کند یا با فشار خارجی تن به تجزیه بخشی از کشور بدهد همچنانکه این فاجعه بارها و بارها در زمان قاجار و پهلوی اول و دوم اتفاق افتاد و کشور به نقطه‌ای از ضعف رسید که شخصیت‌های کلیدی کشور را بیگانگان تعیین کردند.

وی تأثیرگذاری در عرصه بین المللی را شاخصه چهارم تقدم یک ملت دانست و بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی حضور ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی، بالارفتن وزن سیاسی و حفظ غرور ملی در سطح جهانی باعث شده روی کشور ما حساب باز کنند. غرور ملی در سطح جهانی حفظ شده و ملت ما برای دیگر ملت‌ها الگو شده است؛ سردار سلیمانی نماد با عظمت این شاخصه بزرگ بود.

عاملی، اعتلاء و اقتدار اقتصادی و استقلال اقتصادی را شاخصه دیگری از تقدم یک ملت بیان کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به تحریمی که اوباما در حق آن گفت در تاریخ بی‌نظیر است و با توجه به حضور آمریکا در تمام بانک‌های بین المللی و نیز عقوبت‌های سنگینی که وزارت خزانه داری آمریکا برای متعاملین با ایران وضع می‌کند و با توجه به تحریم بانک مرکزی ایران که در تاریخ بی‌نظیر و مصداق بزرگ تروریسم دولتی است باید گفت که ایران در این چهل سال، در عرصه اقتصادی کاری بی‌نظیر کرده است.

 امپراطوری رسانه‌ای دشمن چندین دهه است روی ملت ما کار می‌کند

وی ششمین شاخصه تقدم یک ملت را بصیرت و آگاهی در برابر توطئه‌های دشمن دانست و اظهار داشت: دشمن در قالب‌های به ظاهر زیبا و خیرخواهانه وارد می‌شوند. بدون بصیرت، چنین توطئه‌هایی کل کشور را در معرض فناء، زوال و ذلت قرار می‌دهد. امپراطوری رسانه‌ای دشمن چندین دهه است روی ملت ما کار می‌کند اما موفق نشده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، داشتن روحیه حماسی، ظلم ستیزی، مقاومت، داشتن ذائقه شهادت طلبی، عدم انفعال، استقامت در برابر زورگویی‌ها و قلدری‌های بین المللی و اعتماد به نفس را از دیگر شاخصه‌های تقدم یک ملت عنوان کرد و گفت: ملت باید دل و جرأت داشته باشد و نترسد و در جنگ اراده‌ها مضطرب نشود و از این جهت انقلاب اسلامی فوق العاده عمل کرده است.

وی هشتمین شاخصه را داشتن رهبریت صالح، مهذّب، حکیم، امین، شجاع، حفیظ و دلسوز به امت دانست و اذعان داشت: رهبریت جامعه ما اکنون مصداق این آیه شریفه است که « لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ »، یعنی یقیناً پیامبری از جنس خودتان به سویتان آمد که به رنج و مشقت افتادنتان بر او دشوار است، اشتیاق شدیدی به [هدایتِ] شما دارد و نسبت به مؤمنان رؤوف و مهربان است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، نهمین شاخصه تقدم یک ملت را داشتن فرهنگ و مدنیت برتر و اقتدار و استقلال فرهنگی دانست.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به راهکارهای تشخیص اصلحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: موضوع اول در این باب هزینه‌های نامتعارف و بحث دوم، دادن وعده مخصوصا وعده‌های خارج از توان است. 

وی دادن وعده‌های خارج از توان را خیانت و نفاق دانست و به بیان مصادیق  و نمونه‌هایی از این وعده‌ها پرداخت و عنوان کرد: کاندیدا در مقام وعده‌هایی می‌دهد که در اختیار او نیست.

وقتی کاندیدا دروغ می‌گوید معلوم می‌شود که قصد خلف وعده دارد

امام جمعه اردبیل ادامه داد: معنی این وعده‌ها اگر درست باشد، این است که آن کاندیدا کار اصلی را که تصویب قانون مترقی و مطالبه برای دستیابی به قانون برتر است را رها کرده و تبدیل به دلال شده و اگر این وعده‌ها دروغ باشد که به گناه کبیره افتاده است.

وی افزود: وقتی کاندیدا دروغ می‌گوید معلوم می‌شود که قصد خلف وعده دارد و خلف وعده خود گناه قطعی دیگری است.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به آیات 22 سوره مبارکه «ابراهیم» و 77 سوره مبارکه« توبه » تصریح کرد: خلف وعده از اوصاف شیطان است و از بعضی آیات استفاده می‌شود که خلف وعده انسان را منافق می‌کند و منافق در قیامت با چهار اسم صدا زده می‌شود.

وی گفت: اضاعه حقوق، ابطال نظام شایسته سالاری، سوء استفاده از موقعیت و ... از مصیبت‌های وعده‌های دروغ در انتخابات است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی