English

فرزانه صادق مالواجرد در گفتگو با موج؛

معماری ساحل بندرعباس باید با معماری بومی هرمزگان مطابقت داشته باشد

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: معماری ساحلی بندرعباس را باید با کیفیت بسیار بالا و مطابق با معماری بومی هرمزگان زیباسازی کنیم.

معماری ساحل بندرعباس باید با معماری بومی هرمزگان مطابقت داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج با اشاره به این‌که برای توسعه پایدار قطعا نیازمند درآمدی پایدار هستیم، تصریح کرد: این دو مقوله ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و تعاملی موثر باید بین دولت، شهرداری ها و مردم ایجاد شود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعا با استقبال مردم درآمدزایی گسترده ای برای شهر ایجاد می‌شود و با روند رو به رشدی مواجه خواهیم شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه شهرداری ها باید درآمدشان را از افزایش کیفیت احصا کنند، نه با بالابردن کمیت و تراکم فروشی، تشریح کرد:  هنگامی که ایجاد فضاهای عمومی گردشگری سرعت بیشتری بگیرند در ارزش افزوده و اعتباراتی هم که پیش بینی می شود قطعا افزایش درآمد شهرداری ها را در پی خواهد داشت. 

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسئولان در کمیته های سیما و منظر باید با جدیت بیشتری نسبت به این موضوع اقدام کنند، تصریح کرد: نوار ساحلی و معماری ساحلی را باید با کیفیت بسیار بالایی زیباسازی کنیم چرا که در غیر این صورت شاهد تبعات جبران ناپذیری خواهیم بود.

وی با وعده‌ی اینکه ما از معاونت شهرسازی حمایت می کنیم تا مطالعات خاص پژوهشی با سرعت بیشتری پیش رود، ادامه داد: معماری بومی و سنتی شهر بندرعباس از موارد خاص و منحصر بفردی برخوردار است که باید الگوهای پژوهشی این شهر نیز در این معماری خاص احصا شود.

معاون معماری و شهرسازی  وزیر راه و شهرسازی گفت: ارتباط و تاثیر مستقیم دریا روی زندگی مردم در شهر های ساحلی وجود دارد که باید این ارتباط در کالبد و فرهنگ و مناسبات اجتماعی پر رنگ تر دیده شود.

صادق مالواجرد با تاکید بر اینکه معماری نوار ساحلی باید با ضوابط ویژه معماری سنتی این منطقه مطابقت داشته باشد، تصریح کرد: قطعا معماری ساحلی، در معماری سنتی و تاریخ ما متجلی است لذا باید با به روز انجام دادن معماری ها، سنت ها را نیز رعایت کنیم تا تفاوت میان معماری شهری ساحلی با شهری کوهستانی محسوس باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه