English

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی؛

لزوم تقویت معماری در ایجاد محیط پویا در مراکز آموزش عالی

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: ایجاد محیطی پویا و پرنشاط در فضاهای دانشگاهی به معماری درست و بهره‌گیری از دانش روز بستگی دارد و باید این موضوع حمایت و تقویت شود.

لزوم تقویت معماری در ایجاد محیط پویا در مراکز آموزش عالی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در دومین همایش ملی معماری فضاهای دانشگاه‌ها در یزد افزود: توجه به ساختار طراحی معماری مراکز آموزش عالی با لحاظ کردن نیازهای فرهنگی و اجتماعی بیشتر مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید در طراحی و نحوه اجرای معماری دانشگاه‌ها یک ارتباط قوی و پیوند منطقی و پیوستگی درست و مناسب در تمام بخش‌های مختلف بر حسب ضرورت پیش‌بینی شود و اقدام لازم نیز صورت گیرد.

معاون وزارت راه و شهرسازی اظهارداشت: در اجرای طرح‌های معماری مراکز مختلف آموزش عالی در استان‌ها باید همواره جامع‌نگر بود و از جزیی نگری و بخش‌نگری به شدت پرهیز است و تمام جوانب و نیازها لحاظ شود.

مالواجرد تصریح کرد: دانشگاه و موسسه‌های علمی در ایران هیچگاه بخشی جدا از جامعه و شهر نیستند و باید در طراحی و معماری آنها همواره به این نکته توجه داشته باشیم که بخشی از محیط شهری هستند.

وی گفت: باید فضاهای دانشگاهی به صورت منطقی و علمی بر اساس نیازها و مقررات به فضای شهری در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل و مورد استفاده درست و مناسب قرار گیرند.

معاون وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: ایجاد محیطی پویا و پرنشاط در فضاهای دانشگاهی به معماری درست و بهره‌گیری از دانش روز بستگی دارد و باید این موضوع حمایت و تقویت شود.

مالواجرد گفت: ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و مردم موجب سرزندگی می‌شود و نتایج زیادی به همراه دارد که نوع معماری در آن بسیار اثربخش و تعیین‌کننده است .

وی بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها و ایجاد فضای مناسب برای اقدام‌های آن به عنوان یک اولویت تاکید کرد که جزو برنامه‌های محوری دولت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر