English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

مشارکت‌ها در برنامه‌های قرآنی افزایش پیدا کند

حسینی کاشانی گفت: در طرح‌های قرآنی مشارکت کم است و پیشنهاد من این است که مشارکت‌ها در برنامه‌های قرآنی افزایش یابد.

مشارکت‌ها در برنامه‌های قرآنی افزایش پیدا کند

به گزارش خبرگزاری موج قم، جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به ریاست آیت الله سعیدی تولیت محترم آستان مقدس بانوی کرامت(س) برگزار گردید. 

در ابتدای این جلسه طرح قرآنی ربیع تا ربیع (ازولادت امام حسین(ع) تا ولادت حضرت ولی عصر(عج)) با محوریت همدلی برای ظهور مطرح گردید و مورد بررسی قرار گرفت.

طرح قرآنی ربیع تا ربیع با برنامه‌های متنوع قرآنی، محتواها و ایده‌های آماده شده برای این طرح می‌تواند باعث ایجاد یک اتفاق ویژه در ایام نیمه شعبان باشد.

در این طرح آمده است که 40 مسجد و یا امامزاده‌های  شاخص برای اجرای این طرح شناسایی می‌شود و قراراست افتتاحیه این جشنواره در حرم کریمه اهل بیت(س) و اختتامیه آن در شب میلاد حضرت حجت در مسجد مقدس جمکران برگزار شود.

آیت الله سعیدی رییس شورای توسعه فرهنگ قرآنی قم نیز ضمن درخواست هم افزایی مجموعه‌های قرآنی  برای برگزاری این جشنواره، برتلاش برای برگزاری هرساله این طرح تاکید کرد.

در ادامه این جلسه برنامه‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی نیز گزارش داده شد که از جمله مهمترین برنامه‌ها تقویت رویکرد محتوایی دارالقرآن و ایجاد تحول در برنامه‌های قرآنی است که استان قم به عنوان استان نمونه این تحول را دنبال خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عظیمی مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی قم نیز اشاره‌ای به برنامه‌های قرآنی این سازمان درسال98 کرد و بیان داشت: حمایت از دوره‌های آموزشی قرائت قرآن کریم، تربیت کادر متخصص و معلم قران کریم، آموزش حفظ 3 جزء قرآن کریم، برگزاری ۴ کارگاه آموزشی برای مدیران تشکل‌های قرآنی، برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ  که ثبت نام آن از بهمن ماه آغاز شده و تنها سالی یکبار برگزار می شود و همچنین برگزاری محفل انس با قرآن ، بازرسی ازفعالیت‌های موسسات، آزمون صحت قرائت نمازبرای ائمه جماعت از جمله برنامه های انجام شده  دارالقرآن سازمان تبلیغات  اسلامی استان است.

حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه  با انتقاد از کمبود مشارکت در طرح های قرآنی گفت: پیشنهاد من این است  که در برنامه های قرآنی مشارکت ها افزایش پیداکند وبرنامه  وطرح های قرآنی  به شورای  توسعه اعلام شود تا شورا خواستار مشارکت دستگاه ها برای هرچه بهتر برگزارشدن این طرح ها شود که این پیشنهاد با موافقت جمع همراه شد.

جواهری مدیر موسسه فرهنگی قرآنی شیفتگان وحی نیز به ارائه گزارش از عملکرد این موسسه پرداخت وخاطرنشان کرد:این موسسه  از سال 72آغاز به کار کرده است  ودر طول این مدت فعالیت های زیادی را انجام داده است.

وی افزود: از سال72تا کنون بدون وقفه هرترم 20 نوع کلاس را برگزار کردیم وحدود 5 سال است  که دغدغه زیادی نسبت به آسیب های اجتماعی پیدا کرده ایم و در موسسه، کلاس های مداوم  برای سبک زندگی وپیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار کردیم.

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی شیفتگان وحی در ادامه اظهارداشت: این موسسه تاکنون  500 خروجی تربیت معلم روخوانی وتجوید را داشته است.

او همچنین مشکلات مالی این موسسه را مانعی برای انجام فعالیت بیشتر دانست و خواستار حمایت بیشتر دستگاه‌ها از موسسات قرآنی شد.

حسینی کاشانی نیز ضمن اعلام حمایت از این موسسات ،همکاری ارگان‌های مختلف باموسسات قرآنی را خواستار شد.

آیت الله سعیدی تولیت محترم آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در پایان این جلسه بیان کرد: فعالیت های قرآنی باید یک خط مش وراهبردی را کشف کنند وبراساس آن عمل کنند و رهنمودها وسبک وشیوه قرآن واهل بیت  را پیش بگیرند وعزاداری هانیزباید به سبک ائمه دنبال شود.

وی همچنین برجلوگیری ازبدعت ها ونوآوری هایی که مورد منع شارع واحکام شرعی ما است تاکید وآن را یکی از کار های موسسات قرآنی اعلام واظهارکرد: یکی از رسالت های مهم همه ما این است که جلسات قرآنی را به شیوه ‌ی اهل بیت اداره کنیم و تلاش ما همواره براین باشد که جلسات قرآنی  از حدودی که شارع تعیین کرده است خارج نشود.

درپایان این جلسه از استاد طاووسی چهره قرآنی وهنری استان نیز تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه