English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تکمیل پروژه کتاب‌خانه مرکزی قم اختصاص یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در سال جاری 4 میلیارد و 200 میلیون تومان به تکمیل پروژه کتاب‌خانه مرکزی قم اختصاص یافت.

4 میلیارد و 200 میلیون تومان به تکمیل پروژه کتاب‌خانه مرکزی قم اختصاص یافت

سید موسی حسینی کاشانی در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی قم عنوان کرد: این پروژه از مصوبه‌های سفر مقام معظم رهبری بود که به علت محدودیت منابع مالی، پیشرفت فیزیکی آن زمان برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: در حال حاضر، کتابخانه مرکزی قم، پیشرفت فیزیکی 90 درصدی دارد و امسال نیز پیگیری‌های زیادی در تکمیل آن انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در سال جاری 4 میلیارد و 200 میلیون تومان به تکمیل پروژه کتاب‌خانه مرکزی قم اختصاص یافت که از طرف دفتر رهبری برای پیشبرد پروژه تخصیص پیدا کرده است و اگر به موقع پرداخت شود، به زودی شاهد افتتاح طرح هستیم.

حسینی کاشانی بیان کرد: با توجه به تخصیص بودجه یک میلیارد تومانی در سال جاری به اجرای پروژه، کارهای اداری در حال انجام است.

شورای فرهنگ عمومی استان بدنبال ارزیابی وضعیت فرهنگی جامعه است

وی همچنین در ادامه درباره الویت‌های مهم شورای فرهنگ عمومی استام قم خاطرنشان کرد: اولین اولویت این شورا آن است که وضعیت موجود فرهنگی استان قم را به خوبی ارزیابی کنیم، در این خصوص از مراکز  آماری مختلف، این ارزیابی‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: البته اعضای شورای فرهنگ عمومی به این آمارها بسنده نمی‌کنند و برای پایش وضعیت فرهنگی قم، خودمان نیز دست به کار شده‌ایم و با تحلیل و واکاوی آمارها، نسبت به وضعیت فرهنگی قم، شناخت بهتری به دست می‌آوریم.

وی افزود: دومین اولویت نیز هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌های مختلف برای برنامه ریزی بهتر و هم افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی است تا بتوانیم اهداف فرهنگی را به خوبی دنبال کنیم.

حسینی کاشانی عنوان کرد: سومین الویت شورا، پرداختن به مسائل روز فرهنگی در سطح استان قم است و برآنیم تا برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و سیاسی را مورد توجه قرار داده و از جوانب مختلف آثار و بازخوردهای آن را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: چهارمین الویت مهم شورای فرهنگ عمومی استان قم، عملیاتی کردن مصوبات بیشتر و رسیدگی به انجام تمامی مصوبات مهم جلسات است تا بتوانیم درصد تحقق آن را افزایش دهیم و به خروجی مناسبی در این شورا دست یابیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: الویت پنجم شورا نیز حمایت از راهکارهای علمی و پژوهشی برای بهبود وضعیت فرهنگی و حمایت از پژوهشگران توسط شورا و دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم در سال جاری در مسیر این اولویت مهم، پیشبرد فرهنگی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به دبیری جهاد دانشگاهی قم است تا بتوان در قالب مصوباتی به این بیانیه جامه عمل پوشاند.

حسینی کاشانی در خصوص مصوبه‌ای بر زمین مانده در شورا اظهار کرد: امسال مصوبه‌ای بر زمین مانده نداریم و سال خوبی به لحاظ پیگیری مصوبات داشته‌ایم ممکن است مصوبه‌ای زخمی شده باشد یا معطل مانده باشد اما با تلاش اعضایی شورا به سمت اجرایی شدن رفته است و پیشرفت خوبی در عملیاتی شدن مصوبات شاهد هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه