English

اداره کل هواشناسی هرمزگان؛

هرمزگان در انتظار هوای بارانی

بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، با تاثیر یک موج ناپایدار در برخی نقاط از استان (بیشتر مناطق شرقی و شمالی) رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می شود.

هرمزگان در انتظار هوای بارانی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنا بر پیش بینی کارشناسان هواشناسی هرمزگان ، با خروج کامل سامانه بارشی از استان، امروز از میزان ابرناکی در آسمان استان کاسته شده و پدیده امروز وزش باد در مناطق دریایی خواهد بود.

دریا طی امروز در محدوده تنگه هرمز متلاطم است که توصیه می شود شناورهای سبک در تردد دریایی احتیاط کنند.

از لحاظ دمایی با توجه به افت محسوس دمای کمینه طی امروز ، در غالب نقاط استان شاهد ماندگاری هوای نسبتا سرد و در برخی نقاط استان  تا اواسط هفته جاری کاهش 1 تا 3 درجه ای  دما نیز پیش بینی می شود.

از اواخر شنبه و طی روز یکشنبه در استان ناپایداری جوی و دریایی قابل ملاحظه پیش بینی می شود.

با تاثیر یک موج ناپایدار در مناطق دریایی استان  وزش باد شدید و مواج بودن دریا و در برخی نقاط از استان (بیشتر مناطق شرقی و شمالی ) رگبار پراکنده باران و رعد وبرق  پیش بینی می شود.

سرعت باد طی روز یکشنبه به ویژه ساعات بعدازظهر و شب قابل ملاحظه و در محدوده 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود و ارتفاع موج گاه به بیش از 200 سانتیمتر خواهد رسید.

بنابراین توصیه می شود با توجه به قابل ملاحظه بودن سرعت باد از هرگونه تردد دریایی خودداری شود و  تمهیدات لازم در مناطق ساحلی و بندری  جهت مقابله با  خسارات احتمالی صورت گیرد، از میزان سرعت باد روز دوشنبه در تنگه هرمز کاسته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه