English

معاون استاندار کرمانشاه تأکید کرد:

مبلمان شهری باید مطابق با آسایش معلولان طراحی شود

مهرداد سالاری در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان کرمانشاه، بر مناسب‌سازی فضاهای شهری و محیط‌های اداری، درمانی و تاریخی را برای ارائه خدمات به افراد توان‌خواه تأکید کرد.

مبلمان شهری باید مطابق با آسایش معلولان طراحی شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بابیان این مطلب که باید حقوق افراد توان‌خواه (سالمندان، جانبازان و معلولین) در فضاهای شهری و اداری رعایت شود، ابراز داشت: متأسفانه فضاهای محیطی شهری متناسب با نیاز این اقشار طراحی نشده و اکثر سالمندان و معلولین برای دریافت خدمات و حضور در محیط‌های شهری و اداری با مشکل مواجه می‌شوند.

مهرداد سالاری بر لزوم رعایت حقوق 42 هزار شهروند توان‌خواه در طراحی و ساخت فضاهای شهری و اداری تأکید کرد و گفت: استانداردهای لازم در طراحی و ساخت فضاهای شهری و ساختمان‌های اداری و درمانی باید رعایت و امکان استفاده راحت و آسان معلولین از خدمات فراهم شود.

سالاری بابیان اینکه هم‌اکنون سیستم حمل‌ونقل عمومی، بافت شهری و فضاهای تفریحی، تاریخی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی جوابگوی نیاز افراد توان‌خواه نیست، تصریح کرد: به نیاز این افراد برای حضور در هر رویدادی باید توجه شود و همه اماکن عمومی موظف به بازنگری در طراحی و ایجاد سازوکار مناسب برای تردد سالمندان و معلولین هستند.

وی از نظارت جدی دبیرخانه ستاد برای ساماندهی و مناسب‌سازی محیط‌های اداری، درمانی، مطب‌های پزشکان، فضاهای عمومی و شهری برای تردد سالمندان، جانبازان و معلولین خبر داد و گفت: تاکنون در این حوزه برخورد قانونی انجام‌نشده و ازاین‌پس اقدامات دستگاه‌های اجرایی جهت سهولت در تردد توان‌خواهان و رعایت قانون حمایت از حقوق معلولان در ارزیابی‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد و با نهادهای ناقض حقوق این شهروندان برخورد خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه وظایف شهرداری در خصوص شهروندان را خاطرنشان ساخت و تأکید کرد: شهرداری موظف است در محیط‌های شهری شرایط زندگی را برای همه افراد جامعه فراهم کند و نباید در طراحی پیاده‌روها تا این حد کوتاهی و حقوق شهروندان معلول نادیده گرفته شود.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی و به‌ویژه متخصصین نیز در حوزه‌های مختلف شرایط مطب‌ها و مراکز درمانی را برای افراد سالمند و معلول در نظر بگیرند که البته خوشبختانه در ساختمان‌های جدید پزشکان شرایط کنترل و نظارت می‌شود، اما در ساختمان‌های قدیمی شرایط مطلوب نیست.

سالاری گفت: برای حل مشکل بیماران و معلولین تفاهم‌نامه‌ای بین بهزیستی، نظام پزشکی و استانداری منعقد می‌شود که زمان تمدید پروانه پزشکان با شرط مناسب‌سازی محیط اقدام لحاظ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه