English

معاون استاندار کرمانشاه:

امکان اجرای پروژه‌های مسکن‌سازی در بستر رودخانه‌ها وجود ندارد

مهرداد سالاری در نشست شورای مسکن کرمانشاه گفت: منابع دولتی همچون بستر رودخانه‌ها اموال عمومی محسوب می‌شوند و نباید اجازه داد به شکل غیراصولی هزینه شود.

امکان اجرای پروژه‌های مسکن‌سازی در بستر رودخانه‌ها وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با تأکید بر اینکه شهروندان هنگام خرید زمین‌های بستر رودخانه‌ها دقت کنند، ابراز داشت: در سیلاب فروردین 98، رودخانه قره‌سو طغیان کرد و ده‌ها منزل مسکونی واقع در حریم و بستر رودخانه زیرآب رفت و مردم خسارت‌های بسیار دیدند.

وی افزود: به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهیم تجربه تلخ ساخت‌وساز غیرقانونی و در حریم رودخانه‌ها تکرار شود و با اهرم‌های قانونی مانع انجام این کارها خواهیم شد و تعاونی‌ها قبل از هرگونه اقدام ابتدا باید از دستگاه‌های مربوطه استعلام کنند تا وضعیت زمین مربوطه مشخص شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با ارائه طرح اقدام ملی، فرصتی ویژه برای خانه‌دار شدن شهروندان فاقد مسکن فراهم کرده و تسهیلات بانکی مناسبی هم برای این کار اختصاص‌یافته است.

وی افزود: برای بهره‌گیری مناسب‌تر از فرصت‌های ایجادشده توسط این طرح، تلاش کرده‌ایم از پتانسیل‌های تعاونی‌های مسکن و مجموعه‌هایی مانند ستاد اجرایی فرمام امام (ره) استفاده کنیم و خوشبختانه تاکنون پروژه‌های مناسبی با مشارکت این مجموعه‌ها در مسیر اجرایی شدن قرارگرفته است.

سالاری با تأکید بر اینکه امکان اجرای پروژه‌های مسکن‌سازی در حریم و بستر رودخانه‌ها وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: برخی قبل از تصویب قانونی اقدام به فروش قطعاتی در بستر و حریم رودخانه قره‌سو کرده‌اند و زمین‌های آن را هم به افراد متعددی فروخته‌اند. حال انتظار دارند بخش دولتی مسیر طبیعی رودخانه را جابجا کند تا تعاونی مذکور دچار مشکل نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه