English

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد کرمانشاه:

اتصال بیش از ۵۰۰ مسجد کرمانشاه به سامانه ملی "فهما"

حجت‌الاسلام افشین کلات پور گفت: از 1119 مسجد فعال در استان کرمانشاه 563 واحد آن به سامانه ملی "فهما" شامل طرح فرهنگی هنری مساجد ایران است، متصل شده‌اند.

اتصال بیش از 500 مسجد کرمانشاه به سامانه ملی "فهما"

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد کرمانشاه بابیان این مطلب که اولین رویداد ملی فهما به‌منظور معرفی و تجلیل از استان‌های برتر در اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد در بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد، ابراز داشت: طرح "فهما" پاییز امسال باهدف ارتقاء فعالیت‌های قرآن و عترت، فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، فعالیت‌های هنری ادبی، غنی‌سازی اوقات فراغت از رده سنی نونهالان تا جوانان، پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، خلاقیت و نوآوری و ثبت ایده‌های فرهنگی اعضای کانون و ... اجرایی شده است.

وی مرجع ارسال برنامه‌های اجرایی را ستاد مرکزی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و با رویکرد بومی‌سازی در استان‌ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در این سامانه بستری فراهم‌شده تا کانون‌هایی که برنامه‌ها و ایده‌هایی در حوزه‌های مختلف دارند را برای اجرا و معرفی در این سامانه ثبت کنند.

کلات پور تعداد افراد ثبت‌نام‌شده کرمانشاهی در سامانه ملی "فهما" را 30 هزار عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه عنوان کرد و تصریح کرد: با اجرای این طرح نقش مساجد همانند ابتدای رسالت پیامبر اکرم (ص) پررنگ شده و آن از حالت معبد بودن خارج و به مکانی برای حضور اقشار مختلف و محلی برای آموزش و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و هنری مبدل می‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه