English

آیت الله سعیدی:

باید پاسخ متجاوزین به حریم اسلام و مسلمین را قاطعانه داد

آیت الله سعیدی گفت: باید پاسخ متجاوزین به حریم اسلام و مسلمین را قاطعانه داد چراکه در صورت بی‌تفاوتی کفار طمع بیشتری پیدا خواهند کرد.

باید پاسخ متجاوزین به حریم اسلام و مسلمین را قاطعانه داد

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت قیام ۱۹ دی مردم قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، با اشاره به اینکه مومنین نباید در برابر ظالمان و متجاوزین سکوت کنند، اظهار کرد: اگر کفار بی‌تفاوتی ببینند، به ارزش‌ها و عقاید مسلمین طمع می‌کنند.

وی با بیان این که باید پاسخ متجاوزین به حریم اسلام و مسلمین را قاطعانه داد، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، در حمله موشکی تلافی جویانه ایران به پایگاه آمریکایی، یک سیلی زده شد و در مقابل جسارت و تعدی دشمنان انتقام سخت انجام خواهد شد.

سعیدی با تقدیر از اقدام عزتمندانه و مقتدرانه به موقع سپاه در واکنش به جنایت تروریستی آمریکا گفت: ما نعمت ولایت را داریم که دیگران از آن بی بهره هستند، ولایتی که با رسالت و توحید همراه است. اهمیت ولایت به اندازه‌ای است که امام رضا(ع) شرط دیانت را قبول ولایت دانسته است.

وی در ادامه با اشاره به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: این بانوی بزرگ اسلام به مقامی رسیدند که به عنوان یک قاعده و یک ضابطه در جامعه اسلامی تبدیل شدند؛ البته این مقام به خاطر امور تشریفاتی و عاطفی نیست.

تولیت حرم حضرت فاطمه (س) افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها به خاطر عبودیت و اخلاص به این مقام رسیدند که بر اساس روایات، حجت خدا برای ائمه اطهار علیهم السلام هستند.

وی تمام رهنمودها، سیره و گفتار حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را حجت خداوند دانست و گفت: اتصال حضرت زهرا سلام الله علیها به رسول خدا(ص) موجب شده است که ایشان اسوه و الگوی ائمه معصومین(ع) باشد؛ ایشان ادامه دهنده راه نبی گرامی اسلام(ص) هستند.

سعیدی با بیان این که ایام فاطمیه ظرفیتی برای شناخت ابعاد وجودی حضرت فاطمه سلام الله علیها است که باید به درستی درک شود، گفت: در جنگ ۳۳ روزه لبنان از زبان شهید قاسم سلیمانی شنیدیم که رزمندگان به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها متوسل می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: هنوز هم حضرت زهرا سلام الله علیها است که در جنگ با دشمنان و صهیونیسم یاریگر رزمندگان است.

وی با بیان این که پیام این بانوی بزرگ دو جهان به مردم این است که امر به معروف و نهی از منکر نباید فراموش شود، خاطرنشان ساخت: پیروان دین‌های آسمانی باید آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند.

سعیدی ادامه داد: الگوی ما حضرت زهرا سلام الله علیها است؛ ایشان زمانی که مشاهده کردند دین در خطر است، به میدان آمدند و از حریم دین و ولایت دفاع نمودند. این بانو دارای ایمان قوی و نسبت به دین غیرت داشتند.

وی با بیان این که حضرت زهرا و زینب سلام الله علیهما در همه ابعاد زندگی به معنای واقعی کلمه عبد خدا و آمر به معروف و ناهی از منکر بودند، گفت: معروف و منکر همان چیزی است که دین گفته است و باید مثل یک طبیب دلسوز سراغ مخاطبان برویم.

امام جمعه قم در ادامه غیرت همراه با دین را ارزشمند دانست و گفت: مردم ولایت مدار قم در ۱۹ دی به خاطر بی حرمتی به حریم دینی واکنش نشان دادند. ایمان و غیرت دینی مسئله ای بود که در سخنان مقام معظم رهبری با مردم قم هم مورد تأکید قرار گرفت.

وی با اشاره به سخنان رهبری درباره شهید حاج قاسم سلیمانی که ایشان را فردی بدون وابستگی به حزب و جناح‌های سیاسی و در عین حال، فردی به دنبال خط اصلی دین و انقلاب معرفی کردند، گفت: وابسته بودن به حزب و جناح موجب کج اندیشی می‌شود و حاصلش این است که عده ای بگویند ایران نیازی به موشک ندارد.

سعیدی در ادامه به تشییع جنازه با شکوه سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این تشییع جنازه نشان دهنده عظمت، اخلاص، دیان، ولایت مداری و انقلابی بودن ایشان بود. این شهید بزرگوار نسبت به ولایت، انقلاب و خون شهدا غیرت داشت و از اشرافی گری پرهیز می‌کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی