English

هشدار اداره کل هواشناسی هرمزگان؛

تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان صورت پذیرد/پرهیز از ترددهای غیر ضرور جاده ای

بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی هرمزگان طی روز جمعه از رفتن به مناطق مرتفع و ترددهای غیر ضرور جاده ای خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان صورت پذیرد/پرهیز از ترددهای غیر ضرور جاده ای

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی هرمزگان، طی امروز با تضعیف زبانه های سامانه پرفشار و نزدیکی موج کم فشار شاهد افزایش ابر و افزایش باددر مناطق دریایی (در محدوده 30 کیلومتر در ساعت) خواهیم بود و دریا کمی مواج پیش بینی می شود.

وضعیت جویی در این استان با تاثیر تدریجی موج کم فشار، در برخی نقاط دریایی بارش خیف و پراکنده باران پیش بینی می شود.

از ساعات شب با تقویت جریانات رطوبتی در مناطق دریایی، به تدریج  ابتدا از  مناطق غربی استان و جزایر خلیج فارس شاهد رگبار باران و رعدوبرق خواهیم بود.

از لحاظ دمایی  فردا موقتا افزایش نسبی دمای کمینه و کاهش نسبی دمای بیشینه در طول روز پیش بینی می شود.

بنا بر پیش بینی کارشناسان هواشناسی هرمزگان؛ روز جمعه با توجه به تاثیر سامانه بارشی فعال در استان شاهد بارش های رگباری شدید و قابل توجه خواهیم بود که با آبگرفتگی  همراه خواهد بود.

در مناطق دریایی استان نیز وزش تندبادهای شدید جنوب شرقی خواهیم داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد و شرایط ترددهای دریایی ایمن نخواهد بود.

شایان ذکر است؛ اکیدا توصیه می شود با توجه به شرایط جوی و دریایی خاص هرمزگان طی روز جمعه از  رفتن به مناطق مرتفع، تردد های غیر ضرور جاده ای و رفتن به ارتفاعات خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان صورت پذیرد.

این سامانه فعال بارشی تا شنبه در استان به ویژه مناطق شرقی فعال خواهد بود و سبب بارش های قابل ملاحظه ای خواهد شد و ناپایداری جوی و دریایی استان تا اوایل هفته آینده قابل ملاحظه پیش بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه