English

شهید سپهبد قاسم سلیمانی، سرداری که تک‌بعدی نبود

قاسم سلیمانی این سردار ایرانی یک واقعیت بود و جامعه نیز این واقعیت را درک و لمس و احترام کرد.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی، سرداری که تک‌بعدی نبود

امید فراغت- خبرگزاری موج؛ مردم این روزها در کوچه و خیابان برای فردی عزاداری می‌کنند که عمر خود را برای ایدئولوژی و مقدسات فدا کرد و روحیات و اخلاقیاتش سبب شده تا امروز از او قدرشناسی شود.

با توجه به وضعیت این سال‌های کشور و منطقه، واژگان مقاومت، پایداری، انتقام و ... و از این دست اصطلاحات در ادبیات جامعه ایران اسلامی رایج شده و مردم نیز با آن خویشی برقرار کرده‌اند اما با وجود چنین کلمات، ادبیات زیر پوست جامعه نیز جریان موثر دارد و این دو گانه ادبیات قابل تفکیک و شناسایی است.

مجاهدت سردار ایرانی قاسم سلیمانی قابل احترام است و جامعه نیز پاسخ مناسبی به این رشادت ها داد اما آیا به ابعاد دیگر شخصیتی سردار هم توجه می‌شود؟!

این روزها بخشی از سخنان قاسم سلیمانی منتشر شده‌ که با توجه به جایگاه حقوقی او قابل تامل است.

یک بار دیگر ذهن و اندیشه تصمیم سازان و تصمیم گیران را به آن جلب می کنم:( من و آدم های خودم، من و رفقای خودم‌، من و مریدهای خودم، این بی حجاب است، این با حجاب است، این اصلاح طلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را می خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم حجاب دختر من است، دختر ما و شماست) آیا چنین سخنانی که در حکم یک روش و منش است قابل تامل مسئولان  و مدعیان نباید باشد؟

 نکته مهم اینکه مردم تحلیل و تفسیر متناسبی را به واسطه داده‌های متضاد پیدا کرده‌اند و بر همین اساس در فضای واقعیت به دنبال واقعیت ها می‌گردند و قاسم سلیمانی این سردار ایرانی هم یک واقعیت بود و جامعه نیز این واقعیت را درک و لمس و احترام کرد.

 شهید مطهری رُشد را یک بُعدی نمی‌دانست و انسان یک بُعدی را رُشد یافته به حساب نمی‌آورد بنابراین شهید سلیمانی نیز ابعاد گوناگونی داشته است و گفته بالا می‌تواند یک بُعد از ابعاد ایشان باشد و لازم است که همفکران ایشان از این دایره نیز به موضوعات و واقعیت‌های جامعه بنگرند و مواجهه واقعی با دنیای درون را پیش درآمد مواجهه با دنیای بیرون به حساب بیاورند

کاش مدعیان که خود را شاگرد کلاس مقاومت و جهاد سردار معرفی کنند در کلاس اخلاق وی نیز حاضر می‌شدند تا درس مردم‌مداری را فرا می‌گرفتند تا عاقبت بخیر شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه