English

عزیزالله پورکاظم در گفتگو با موج؛

شهرستان خمینی شهر ۲۳۰۰ شهید تقدیم اسلام و نظام کرده است

دبیر کنگره شهدای شهرستان خمینی شهر گفت:شهرستان خمینی شهر در دوران دفاع مقدس 2300 شهید تقدیم اسلام و نظام و انقلاب کرده است.

شهرستان خمینی شهر 2300 شهید تقدیم  اسلام و نظام کرده است

عزیزالله پورکاظم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، بیان داشت: بدلیل اینکه تعداد آمار شهداء خمینی شهر بیش از دو هزارو 300 نفر است، مجوز برگزاری کنگره ملی در سال های گذشته فقط برای دو شهرستان استان یعنی نجف آباد و خمینی شهر صادر شد.

وی افزود: در اصفهان از هر 144 نفر یک شهید و شهر درچه از هر 80 نفر یک شهید و خمینی شهر از هر 93 نفر یک شهید تقدیم اسلام و  انقلاب نموده اند.

پورکاظم اظهار کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست کنگره شهدای شهرستان خمینی شهر نیز در راستای این سخن از سال 85 شروع به ثبت خاطرات شهدا نمود.

دبیر کنگره شهدای شهرستان خمینی شهر در بیان جمع آوری کتاب زندگی شهدا پس از ثبت خاطرات افزود: طی چند دوره برای علاقه مندان در زمینه نویسندگی دوره هایی برگزار شد که 300 شرکت کننده در این دوره ها  از حضور نویسندگان و کارگردانان کشوری و استانی مانند عباس اسماعیلی و استاد ابوالحسنی و خانم ستوده بهره مند شدند.

وی از 160عنوان کتابی که تعریف شده یاد نمود واضافه کرد:چاپ کتاب مخصوص قشرهای مختلف شهداء از برنامه های اصلی است و تاکنون کتاب شهادت ویژه روحانیون و طلاب شهیداین شهرستان به چاپ رسیده است.

دبیر کنگره شهدا از وجود 60 سردار شاخص شهید شهرستان نام برد و اظهار کرد: تعدادی از این کتابها که به نام سرداران است تهیه و تدوین گردیده است.

پور کاظم تصریح کرد: اولین بار در سطح کشور، کتاب تاریخچه دفاع مقدس این شهرستان در دست اجراء و تاکنون دو جلد از این مجموعه به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: کتاب های جبهه ذوالفقاریه، نبرد شوش و عملیات فتح المبین تاکنون چاپ شده و کتاب های نبرد عملیات محرم و والفجر مقدماتی با موضوع نقش رزمندگان و شهداء خمینی شهر و شهر درچه  و نبرد عنقر که خمینی شهر بیشترین نیرو را در این عملیات ها داشته به رشته  تحریر در آمده است.

دبیر کنگره شهدای شهرستان خمینی شهر افزود: در مرحله بعدی از شهرها و محله ها شهدایی را مشخص نموده و اطلاعات آنها جمع آوری شده وتعدادی به رشته تحریر در آمده است.

وی بیان داشتک کتاب میمک تا آنسوی مجنون خاطرات رزمنده جانباز مرتضی بختیار است و 15 عنوان کتاب زیر چاپ است که به دلیل مشکلات کاغذ و مشکلات مادی تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

پور کاظم از ثبت خاطرات رزمندگان نیز خبرداد و تصریح کرد: رزمنده حاج احمد وطنخواه 150ماه در منطقه کردستان و در 150 کمین حضور داشته است که در حال نگارش خاطرات رزمنده نامبرده وبقیه رزمندگان است.

نگارش کتابهای شهدای مدافع حرم به صورت جیبی چاپ شد و کتابهای چهار شهید امنیت نیز در دست نگارش است که روایت زندگی شهید سردار کرمی تا زمان سالگرد شهادتش آماده چاپ خواهد بود.

وی در توضیح کتاب طریقت عشق که سرگذشت شهدای ورزشکار شهرستان از شهرهای کوشک اصغرآباد درچه و خمینی شهر و دوروستای تیرانچی و قلعه امیریه است که به دلیل تعداد زیاد بودن شهدا برخی از شهیدانی که اطلاعات آنها در دست تکمیل است در جلد دوم منتشر خواهد شد.

پور کاظم به رشادت های خانواده شهدا اشاره کرد و گفت: در اصفهان از هر 144 نفر یک شهید تقدیم انقلاب نموده اند ودرچه که شهر شاهد نمونه کشور است از هر 80 نفر یک شهید ودر خمینی شهر از هر 93 نفر یک شهید را در راه اسلام تقدیم نموده است.

مسوول کنگره شهدای خمینی شهر گفت: در سال های گذشته یادواره های ویژه روحانیون، شهداء ارتش و نیروی انتظامی، شهداء دانش آموز و شهداء اصناف به عنوان بیشترین تعداد شهدای این شهرستان برگزار شد.

وی بیان داشت: برگزاری کنگره های ملی شهداء مربوط به مراکز استانهاست و برای شهرستان ها معمولا مجوز یادواره شهداء صادر و برنامه ریزی می شود.

پورکاظم بیان داشت: بدلیل اینکه تعداد آمار شهداء خمینی شهر بیش از دو هزارو 300 نفر است، مجوز برگزاری کنگره ملی در سال های گذشته فقط برای دو شهرستان استان یعنی نجف آباد و خمینی شهر صادر شد.

دبیر کنگره شهدای شهرستان خمینی شهر گفت:از دیگر اقداماتی که با همکاری اداره بنیاد شهید و شهرداری خمینی شهر انجام شد نصب المانهای شهدا در سطح شهر بود.

پور کاظم در پایان دست یاری به سوی مسئولان شهرستان و خیرین کتاب گشود و از تمامی دوستداران شهدا و ولایتمدار درخواست کمکهای مادی و معنوی نمود.

به گزارش موج، کتاب پهلوانان طریقت عشق زندگی نامه شهدای ورزشکار خمینی شهر با همت و همکاری  کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان خمینی شهر، کتاب پهلوانان طریقت عشق در نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت  منتشر شد و این اثر به هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) تقدیم شده است.

کنگره شهدا

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه