English

تا چهار سال آینده؛

تامین ۷۰ درصد نیاز آبی هرمزگان از محل آب شیرین کن ها

استاندار هرمزگان از تامین 70 درصدی نیاز آبی هرمزگان تا چهار سال آینده، از محل آب شیرین کن ها و شیرین سازی آب دریا خبر داد.

تامین 70 درصد نیاز آبی هرمزگان از محل آب شیرین کن ها

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از پروژه های آب و فاضلاب استان هرمزگان که با حضور امین قصمی مدیرعامل آبفا هرمزگان صورت گرفت، از بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم در شش ماهه دوم سال آینده خبر داد و گفت: با بهره برداری این تصفیه خانه، بخشی از باری که بر روی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس است، به حداقل می‌رسد.

  استاندار هرمزگان با بیان اینکه تصفیه خانه شهرک پیامبر اعظم با ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در شبانه روز و با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان در حال احداث است، اذعان داشت: میزان پیشرفت فیزیکی این پروزه ۲۳ درصد است و در فاز اول برای جمعیتی برابر با ۴۶ هزار نفر پیش بینی شده است.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: پساب حاصل از این تصفیه خانه جهت تأمین آب فضای سبز شهرک پیامبر اعظم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فریدون همتی استاندار هرمزگان

وی ضمن تشکر از مدیرعامل آبفا استان هرمزگان و پیمانکارانی که دراین شرایط سخت مشغول به پیش بردن این پروژه بسیار مهم هستند، اظهار کرد: 45 میلیارد تومان برای تصفیه خانه شهرک پیامبر اعظم در نظر گرفته شده است

همتی با بیان اینکه مفتخریم که با وجود شرایط تحریم شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه ها هستیم، ادامه داد: با روش های مبتکرانه ای که بکار گرفته شده بحمدالله شاهد روند رو به پیشرفتی در پروژه ها بوده ایم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه مسکن مهر در حال وقوع است، تشریح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا تامین اعتبار پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم انجام شود.

وی در خصوص طرح خط انتقال آب از آب شیرین کن یک صد هزار مترمکعبی بندرعباس تا مخازن داماهی شهر بندرعباس، خاطرنشان کرد: این طرح شاهرگ حیاتی آب شهر بندرعباس است که به طول 33 کیلومتر در حال اجراست و هم‌اکنون 9 کیلومتر آن انجام شده است.

فریدون همتی

 همتی هدف از اجرای  طرح خط انتقال آب از آبشیرین کن صد هزار متر مکعبی در بندرعباس تا مخازن داماهی شهر بندرعباس را اینگونه بیان کرد: ایجاد تأسیسات لازم جهت انتقال آب تولیدی آب‌شیرین‌کن بندرعباس به مخازن داماهی این شهر و تأمین کمبود آب شهر بندرعباس و مناطق غربی شامل شهرها و روستاهای غرب بندرعباس از جمله اهداف این طرح  است.

وی با اعلام اینکه خط انتقال این پروژه تا تابستان سال ۹۹ تکمیل خواهد شد و تمامی ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعبی آب شیرین کن، وارد مخازن داماهی و ششصد دستگاه بندرعباس خواهد شد، افزود: در آینده ای نزدیک شاهد پایداری آب شرب در سطح شهر بندرعباس خواهیم بود.

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه خط انتقال آب با ظرفیت انتقال  ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز  طراحی و در حال اجراست، خاطر نشان کرد: طبق هدف گذاری های انجام شده تا چهار سال آینده، ۶۰ الی  ۷۰ درصد نیاز آبی استان از محل آب شیرین کن ها و شیرین سازی آب دریا فراهم می شود.

 همتی در تشریح طرح ایستگاه پمپاژ چهچکور که از دیگر پروژه های آبفا است، اینگونه تشریح کرد: این ایستگاه پمپاژ به منظور بهبود فرآیند انتقال آب به میزان ۵۰۰ لیتر بر ثانیه به شهرک صنعتی، روستاها و شهرهای جدید التاسیس در شمال و شمال شرق بندرعباس راه اندازی شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه با بهره برداری از این خط انتقال آب، بیش از ۱۰۰هزار نفر از مردم روستاهای این مناطق از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد،  افزود: این پروژه انتقال آب با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و ایستگاه پمپاژ در روستای چهچکور پس از تکمیل خط انتقال، وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

گفتنی است؛ فریدون همتی استاندار هرمزگان در ادامه بازدید ها به همراه امین قصمی مدیرعامل آبفا استان هرمزگان از ایستگاه پمپاژ آب چهچکور، تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم و خط انتقال آب از آب شیرین کن به مخازن داماهی بندرعباس نیز بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه