English

داوید صادقی در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح کرد؛

ثبت روزانه ۸ طلاق در هرمزگان

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان گفت: در 9 ماهه سال جاری ثبت طلاق ها میانگین در ماه 254 و روزانه 8 واقعه بوده است.

ثبت روزانه 8 طلاق در هرمزگان

داوید صادقی مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج هرمزگان، اذعان داشت: در 8 ماهه سال جاری دو هزار و 288 واقعه طلاق به ثبت رسیده و نرخ طلاق نسبت به جمعیت در استان 7/1 در هزار نفر است.

*ثبت روزانه 8 طلاق در هرمزگان

وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال جاری ثبت طلاق ها میانگین در ماه 254 و روزانه 8 واقعه بوده است، افزود: 48 درصد از کل طلاق های هرمزگان در مرکز استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان ادامه داد: 14 درصد زوجین دوام زندگی کمتر از دو سال داشته اند و در مجموع 38 درصد طلاق ها مربوط به 5 سال اول زندگی مشترک بوده است.

*محمد و فاطمه همچنان در صدر فهرست 

وی با اشاره به اینکه نام محمد و فاطمه همچنان در صدر فهرست بیشترین فراوانی نام های انتخاب شده از سوی والدین قرار دارد، تشریح کرد: نام های محمد، علی، زهرا و فاطمه بیشترین درصد فراوانی را در سالیان متمادی بین نام های زنان و مردان به خود اختصاص داده اند؛ به ویژه نام فاطمه که که در انتخاب آن در کل این سال ها در مرتبه اول نام های زنان بی همتا و یکه تاز بوده است.

شایان ذکر است؛ در 9 ماهه سال جاری بیشترین فراوانی نام های انتخاب شده پسران مربوط به محمد، علی، حسین، امیرعلی و امیرحسین و 5 فراوانی اول نام دختران فاطمه، زهرا، مریم، زینب و فاطمه زهرا است.

*ثبت احوال هرمزگان رتبه برتر در اجرا کارت هوشمند ملی

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان هرمزگان جز اولین استان ها در نصب و راه اندازی و بهره برداری از ایستگاه های کاری کارت ملی هوشمند در کشور بوده است، خاطر نشان کرد: ثبت احوال هرمزگان موفق شده است رتبه برتر کشوری در اجرا و پیشبرد کارت هوشمند ملی کسب کند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 280 ایستگاه کاری با ظرفیت روزانه 6 هزار نفر جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند فعال است که از این تعداد 81 ایستگاه کاری فعال در ادارات ثبت احوال  استان و تعداد 149 ایستگاه کاری فعال در دفاتر پیشخوان در اقصی نقاط استان فعال هستند.

گفتنی است؛ تعداد 50 ایستگاه کاری ادارات پست در سطح استان جهت ثبت نام و ارائه خدمات کارت ملی هوشمند به شهروندان در سطح استان فعال هستند.

*تحویل یک میلیون و 18 هزار و 583 کارت ملی هوشمند

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان در خصوص عملکرد این سازمان در بحث کارت ملی هوشمند اینگونه تشریح کرد: از ابتدای طرح تا پایان آذر ماه سال جاری تعداد یک میلیون و 174 هزار و 828  نفر درخواست کارت ملی هوشمند  در استان اخذ و تعداد یک میلیون و 28 هزار و 961 کارت صادر شده است.

وی گفت: جمعیت واجد الشرایط استان تعداد یک میلیون و 295 هزار و 246 نفر است که تعداد 90 درصد جمعیت نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند.

صادقی در پایان افزود: از ابتدای طرح تا پایان آذر ماه سال جاری تعداد یک میلیون و 18 هزار و 583 کارت به متقاضیان تحویل داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • رضا

    سلام
    به نظرم مدیرکل امور اجتماعی استانداری در این چند سال بسیار ضعیف عمل کرده ، چه در زمان آقای اخلاقی پور و چه زمان امیر تیموری که اکنون سکاندار اداره کل هستند، شایسته است که یک نفر بسیار کار بلد و با تحصیلات بالا و با برنامه های بسیار خوب و ارزنده خود بستری را فراهم کند که موجبات کاهش این گونه پدیده شوم اجتماعی که در راس آن مخدرات است اقدامات خوبی را انجام دهد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه