English

داوید صادقی در گفتگو اختصاصی با موج مطرح کرد؛

کاهش زاد و ولد در هرمزگان

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان گفت: از سال 95 با روند کاهشی زاد و ولد در استان روبه رو بوده ایم که این روند نزول، از سال 96 به بعد با شیب تندتری مواجه شده است.

کاهش زاد و ولد در هرمزگان

داوید صادقی مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان، در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج هرمزگان، با اشاره به اینکه هرمزگان بعد از سیستان بلوچستان دومین استان جوان کشور است، اذعان داشت: آمار موالید در طی 10 سال اخیر در استان نشان می دهد که تا سال 1394 روند تولد افزایشی بود است اما  از سال 95 با این آمار روند کاهشی پیش گرفت.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان ادامه داد: این روند نزول از سال 96 به بعد  با شیب تندتری مواجه و با کاهش شدید ولادت نسبت به سال قبل روبه رو بوده شد.

*کاهش 9 درصدی زاد و ولد

وی با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال جاری تعداد 26 هزار و 198 واقعه تولد در استان هرمزگان به ثبت رسیده که نسبت به مدت سال قبل 9/3 دهم درصد کاهش داشته است، افزود: در همین راستا تعداد 14 هزار و 540 رویداد ولادت روستایی ثبت شده است.

نوزاد

*36 درصد ولادت ها در بندرعباس 

وی گفت: 36/7 درصد از کل ولادت های استان در مرکز استان(بندرعباس) به ثبت رسیده است.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اینکه نرخ ولادت نسبت به جمعیت سال 98 رقم 19/4 در هزار نفر است، اظهار کرد: بیشترین ولادت های ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی 25 تا 29 سال است و پس از آن گروه سنی 30 تا 34 است اما در کل حدود 75 درصد ولادت های استان مادران 20 تا 34 ساله هستند.

*بیشترین تعداد مرگ و میر در بیماری های قلبی و عروقی 

وی با بیان اینکه بیماری قلبی عروقی بیشترین علت فوت مردم در استان هرمزگان است، ادامه داد: در 9 ماهه نخست سال جاری تعداد 4 هزار و 743 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت سال قبل 1 درصد افزایش داشته است.

*فوت روزانه 17 نفر

مدیر کل ثبت احوال استان هرمزگان تصریح کرد: در 9 ماهه سال 1398 ثبت فوت ها میانگین در هر ماه 527 و روزانه 17 واقعه بوده است.

بنا بر گفته های مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان، 40/1 درصد از کل فوت های استان، در بندرعباس به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است؛ بیشترین وفات مربوط به گروه سنی 89_85ساله است.

وی با اعلام اینکه در 9 ماهه سال جاری بر اساس داده های ثبتی در استان تعداد 9 هزار و 930 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است، ادامه داد: 33/1 درصد از کل ازدواج های استان در بندرعباس به ثبت رسیده است.

ازدواج

*بیشترین ازدواج ها در گروه های سنی نزدیک به هم

وی در پایان با اشاره به اینکه بیشترین ازدواج ها مربوط به زوجین همسن بوده است، تشریح کرد: بیشترین ازدواج های ثبت شده مربوط به گروه سنی مردان 29-25 ساله بوده و زنان نیز مربوط به گروه سنی19-15 است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه