English

در پی بارش های هفته گذشته در هرمزگان؛

خسارت ۶۵ میلیاردی سیل در بستک/ اعتبارات استانی جوابگوی بازسازی خسارات نیست

در پی بارش های شدید باران در استان هرمزگان، به ویژه غرب این استان، 65 میلیارد تومان خسارت به زیر ساخت های شهرستان بستک وارد شد، که به گفته نماینده مردم غرب هرمزگان اعتبارات استانی پاسخگوی جبران این خسارات نیست.

خسارت 65 میلیاردی سیل در بستک/ اعتبارات استانی جوابگوی بازسازی خسارات نیست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بارندگی های شدید هفته گذشته در استان باعث خسارت های زیادی به مناطق غربی هرمزگان شد.

مسدود شدن راه های ارتباطی و قطعی آب، برق و تلفن در شهرها و روستاهای غربی استان باعث اختلال در زندگی روزمره بسیاری از مردم مناطق غربی هرمزگان شد که برای جبران این خسارات نیاز به همت همگانی در سطح ملی دارد چرا که به گفته مسوولان این مناطق، اعتبارات شهرستانی و استانی به تنهایی پاسخگوی جبران خسارات ناشی از این بارندگی های شدید نیست.

سیل 1

سید شمس‌الدین حسینی قتالی فرماندار شهرستان بستک در جمع خبرنگاران، با اشاره به بارندگی های هفته گذشته در این شهرستان،  اذعان داشت:  بارندگی های آخر 65 میلیارد تومان به زیر ساخت های در شهرستان بستک خسارت وارد کرده است.

فرماندار شهرستان بستک میزان بارش در این شهرستان را 234 میلی متر اعلام کرد و ادامه داد: آب گرفتگی، سیل و بارش شدید باران در شهرستان بستک و توابع آن باعث خسارت به زیرساخت‌های راه، کشاورزی، آب، برق و بهداشت و درمان  شده است.

وی ضمن بیان اینکه در حال حاضر راه ارتباطی شهر جناح به روستای پای تاوه و گچویه به هنگویه براثر تخریب پل و جاده بسته است، گفت: بازسازی راه ارتباطی شهر جناح به روستای پای تاوه از دیشب آغاز شده است و تا دو روز آینده بازگشایی می شود.

ناصر شریفی نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین اعتبار و جبران این خسارت ها، پیش تر به خبرنگار موج گفته بود: اعتبارات شهرستانی و استانی پاسخگوی خساراتی که بر اثر بارش باران، طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیل به مردم و زیربناهای اساسی مانند راه‌های مواصلاتی، کشاورزان، ابنیه‌ها، منازل، زیرساخت‌های آب، برق و ارتباطات وارد شده، نیست و برای بازسازی سریع این خسارات به اعتبارات ملی نیاز است.

سیل

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بازدید های به عمل آمده مشخص شد که حجم خسارات، به ویژه به حوزه راه و برق بسیار زیاد است و راه‌های روستایی زیادی بر اثر بارش شدید تخریب شده‌اند و مردم از دولت و مسئولان انتظار دارند که در کمترین زمان خسارات سنگین وارده به آن ها و تاسیسات زیربنایی جبران شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه