English

مجتبی رضاپور در گفت و گوی اختصاصی با موج خبر داد؛

بازگشایی محورهای مواصلاتی شهرستان سیل زده پارسیان

فرماندار پارسیان ضمن اشاره به خسارت جدی به زیرساخت ها و قطعی خطوط تلفن همراه در این شهرستان سیل زده، از بازگشایی محورهای مواصلاتی پارسیان خبر داد.

بازگشایی محورهای مواصلاتی شهرستان سیل زده پارسیان

مجتبی رضاپور فرماندار پارسیان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج هرمزگان، در خصوص وقوع سیل در این شهرستان، با بیان اینکه میزان بارندگی در شهرستان پارسیان در عرض سه ساعت به 129میلیمتر رسیده است، اذعان داشت: در تاریخ بیست و چهارم  ماه جاری جلسه ای در خصوص ورود سامانه بارشی با ستاد مدیریت بحران و پیشگیری تشکیل شد و همچنین مصوباتی در محل فرمانداری برای دستگاه های اجرایی به ویژه شرکت های بخش خصوصی صورت گرفت تا تمامی ماشین آلات را پای کار آورند.

وی با بیان اینکه همانگونه که پیش بینی می شد سامانه بارشی و طوفان به شهرستان پارسیان رسید، ادامه داد: علاوه بر تعطیلی مدارس، اقدامات لازم برای پیشگیری از این سیل انجام گرفت اما متاسفانه در محور بندرلنگه به پارسیان کوه دچار ریزش شد که با ریزش کوه و جاده ها، عملا دسترسی ما به مرکز استان قطع شد.

رضاپور افزود: با تخریب پل در محور بندرلنگه به پارسیان از پل جایگزین استفاده شد و در حال حاضر مسیر برای تردد خودروها باز است و تردد به صورت دو طرفه صورت می گیرد و در حال حاضر محور پارسیان به بندرلنگه و همچنین محور پارسیان به عسلویه بازگشایی شده است. 

وی در توضیح دلیل انسداد این مسیر تشریح کرد: کوه در این مسیر دچار ریزش شده بود و رود خانه ها سنگ های بزرگی را در مسیر جاده ها قرار داده بودند که خوشبختانه در حال حاضر بازگشایی مسیر به صورت کامل انجام شده است. 

فرماندار پارسیان ادامه داد: آبگرفتگی معابر را توانستیم با استفاده از سدبند ها به خارج از شهر انتقال دهیم و به دشت های اطراف شهر هدایت کنیم.

وی در رابطه با آبگرفتی و ورود سیلاب به منازل مسکونی تشریح کرد: در برخی از روستاها آب گرفتگی در منازل روستایی اتفاق افتاده بود که  امدادرسانی به این مناطق صورت گرفت و در مناطقی همچون بخش کوشکنار که در مسیر رود خانه ها قرار گرفته اند دستور تخلیه خانه ها داد شد و ساکنین به مناطق امن منتقل شدند. 

رضاپور ادامه داد: تا این لحظه شرایط به گونه ای نبوده است که نیاز به اسکان اضطراری داشته باشیم و می توان گفت به جز شهر کوشکنار در باقی نقاط شهرستان شرایط به حالت عادی بر گشته است و اقدامات لازم برای باز گشایی مسیر کوشکنار نیز انجام خواهد شد.

وی در  پایان به تشریح خسارت های وارده ناشی از ورد سامانه بارشی به این منطقه پرداخت و تشریح کرد: در زیر ساخت های راه، برق، تلفن، آب و به ویژه در بحث کشاورزی متحمل خسارت هایی زیادی شدیم و از ساعات اولیه ظهر خطوط همراه اول و ایرانسل در این منطقه قطع شده است که خوشبختانه شرایط رو به بهبود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه