English

مدیر کل پیشگیری های وضعی قوه قضاییه تاکید کرد:

برخورد شدید قانونی با متصرفان واهمال کاران در حفاظت از زمین های دولتی

مدیر کل پیشگیری های وضعی قوه قضاییه از برخورد با متصرفان واهمال کنندگان در حفاظت از اراضی دولتی خبر داد.

برخورد شدید قانونی با متصرفان واهمال کاران در حفاظت از زمین های دولتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، در این جلسه که با ریاست علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری های وضعی قوه قضاییه برگزار شد نهادها و دستگاه های عضو این کارگروه به بررسی وضعیت موجود و ارائه راهکارهای عملی در زمینه کنترل معضل حاشیه نشینی و گسترش بافت های شهری ناکارآمد پرداختند.

ساوری خواستار تعیین وضعیت اراضی بلاتکلیف در کوتاه ترین زمان ممکن شد و بر لزوم برگزاری نشست های سه جانبه بین سازمان ثبت، منابع طبیعی و اداره راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف زمین های تحت ماده 56 تا پایان سال جاری تاکید کرد.

وی ضمن انتقاد از عدم اجرای ماده 9 قانون جامع حدنگار کاداستر در کردستان به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه ها ادامه این وضع را بدون توجیه عقلی و منطقی دانست.

ساوری همچنین با اشاره به طرح کمربند سبز سنندج گفت: ایجاد فضای سبز تنها یکی از راه های حفاظت از زمین های دولتی در برابر تصرفات غیرقانونی است و دستگاه های مسئول وظیفه حفاظت از بیت المال از طرق ممکن ولو با فنس کشی و علائم هشداردهنده را برعهده دارند و اگر جایی متصرفی وجود داشته باشد به این معنی است که در حفاظت از زمین اهمال صورت گرفته و با هردوی آنها یعنی متصرف و اهمال کار برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل پیشگیری های وضعی قوه قضاییه، پیگیری طرح های مرتبط با توانمندسازی جامعه روستایی را با هدف پیشگیری از مهاجرت‌های بی رویه آنان و امکان بازگشت مجدد افراد به موطن اصلی خود مهم ارزیابی و تصریح کرد: این توانمندسازی از طریق هماهنگی اجرای طرح های معطوف به مدیریت یکپارچه "منابع آب و خاک"، "حرفه آموزی های تخصصی و کاربردی با هدف ایجاد اشتغال خرد روستایی" و "توسعه صنایع دستی و گردشگری با تمرکز بر گردشگری طبیعی" و... در دستور کار قرار دارد که با همکاری دستگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت ها و قابلیت‌های آنان طرح‌ها و برنامه‌های مذکور به صورت متمرکز و به شکل "چرخه آبادانی" به مرحله اجرا درمی آید.

این مقام مسئول بیان کرد: کارگروه پیشگیری از گسترش مناطق جدید سکونت گاه های غیررسمی در سال جاری، مطابق مصوبات شورای عالی اجتماعی کشور 31 منطقه در 31 استان را به عنوان نقاط پایلوت جهت اجرای طرح های توانمندسازی به صورت "نقطه آبادانی" مورد پیگیری قرار می دهد.

در این جلسه کارگروه پیش بینی و پیش گیری از گسترش بافت های ناکارآمد استان کردستان مصوب شد، دهستان نم شیر شهرستان بانه و دهستان سیاه منصور شهرستان بیجار به دلیل رشد بالای مهاجرت به شهرها موضوع طرح  توانمندسازی این کارگروه قرار بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه