English

هوشنگ ملایی در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح کرد؛

رهاسازی پساب تصفیه شده بندرعباس در دشت های ایسین و سرخون

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان رهاسازی پساب تصفیه شده بندرعباس در دشت های ایسین و سرخون را سبب تقویت سفره های زیرزمینی این منطقه دانست.

رهاسازی پساب تصفیه شده بندرعباس در دشت های ایسین و سرخون

هوشنگ ملایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در  گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج هرمزگان، در پاسخ به این که چنان چه تصمیم بر رها سازی پساب تصفیه شده بندرعباس در دشت های ایسین و سرخون باشد، این اقدام چه تاثیری بر سفره های زیر زمینی خواهد داشت، گفت: دشت ایسین و سرخون از جمله دشت هایی هستند که از نظر وضعیت منابع  آبی جز 10 دشت بحرانی استان هرمزگان قرار دارند اما یکی از طرح هایی که می تواند دشت ایسین را تعادل بخشی کند و وضعیت منابع زیر زمینی را بهبود ببخشد، استفاده از پساب تصفیه شده بندرعباس است.

وی ادامه داد: پساب در حال حاضر در اختیار یک سرمایه‌گذار گذاشته شده و این سرمایه‌گذار مختار است در بخش صنعت، کشاورزی و همچنین تامین آب برای آبیاری فضای سبز از سوی شهرداری ها این آب را به فروش برساند.

ملایی ضمن اشاره به بدعهدی در خرید پساب از سوی برخی ارگان ها افزود:  با عنایت به میزان تقاضایی که در بخش های مختلف وجود دارد و ارزش اقتصادی و ارزش افزوده ای که برای آب می تواند در پی داشته باشد، سرمایه گذار پساب را به فروش خواهد رساند اما درباره رهاسازی پساب تصفیه شده در این دشت ها ابتدا نیاز به تامین اعتبار است.

وی گفت: چندین سال است که از دشت ایسین آبی به بندرعباس منتقل نمی‌شود و یکی از راه هایی که ما برای حفظ سطح آب‌های زیرزمینی دشت ایسین و سرخون در نظر گرفته‌ایم، کاهش برداشت آب زیرزمینی به ویژه در تامین آب شرب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در پایان تاکید کرد: آینده بشر در گرو حفاظت از منابع آبی است و هر طرحی که بتواند از این منابع حراست کند، باید مورد اقبال قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه