English

هوشنگ ملایی در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح کرد؛

سالی پر آب در انتظار هرمزگان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با استناد به پیش بینی های صورت گرفته، گفت: امسال در فصل پاییز شاهد بارش رحمت الهی بیشتری خواهیم بود.

سالی پر آب در انتظار هرمزگان

هوشنگ ملایی   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار موج، به وضعیت آب های ذخیره شده در سد های استان هرمزگان اشاره کرد.

*آغاز سال آبی

ملایی درباره تقسیم بندی سال آبی و وضعیت بارش در هرمزگان اذعان داشت: سال آبی از اول مهر آغاز و تا پایان شهریور ماه سال بعد ادامه خواهد داشت و باید عرض کنم که بیش از یک ماه است که در سال آبی 98-99 هستیم و بحمدالله وضعیت بارش در این استان در فصل پاییز، نسبت به سال های گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد.

سال پر آب در هرمزگان

*پیش بینی‌ها

ملایی گفت: طبق پیش بینی هایی که انجام شده است امسال در فصل پاییز شاهد بارش رحمت الهی بیشتری خواهیم بود و این موضوع خبر خوشی برای استان هرمزگان است و می تواند تا حدودی وضعیت آبی استان را بهبود بخشد.

*وضعیت سدهای هرمزگان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان، وضعیت منابع آبی سدهای استان را به تفکیک شرح داد و افزود: سد شمیل-نیان 30 درصد، سد میناب 25 درصد و سد جگین بالای 80 درصد ذخیره منابع آبی را دارد.

سدهای هرمزگان

*سد سرنی

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه خبرهای خوبی در بخش سدهای استان در راه است، به وضعیت سد سرنی نیز اشاره کرد و گفت: عملیات آبگیری سد سرنی در حال انجام است و تاکنون 6 میلیون متر مکعب مخزن سد  آبگیری شده (10درصد) و در آینده ای نزدیک توسط مقامات عالی کشور در قالب طرح الف-ب وزارت نیرو به بهره برداری خواهد رسید.

ملایی گفت: رودخانه سرنی جز حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان محسوب می شود و از قلل بلندترین رشته کوه بشاگرد سرچشمه می گیرد و به دریای عمان می ریزند و محل ساخت سد مخزنی سرنی در استان هرمزگان در ۳۴ کیلومتری جنوب شرقی شهر میناب است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه