English

حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان تاکید کرد؛

بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در راستای ترویج فرهنگ وقف

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان بر بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در راستای ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: امروز ترویج فرهنگ وقف به تلاش بیش از پیش رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی گسترده نیاز دارد.

بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در راستای ترویج فرهنگ وقف

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان، در جلسه شورای اطلاع رسانی، در تشریح دلایل برگزاری این نشست، گفت: گستردگی و تنوع فعالیت های ادارت، اجرای کردن گام دوم انقلاب، ضرورت وحدت رویه و نیز اولویت قرار گرفتن موضوع اطلاع رسانی در برنامه ها، موجب تشکیل این جلسه مهم شده است.

حجت الاسلام مهدیان نقش تاثیر گذار رسانه ها و مطبوعات را در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف بی بدیل دانست و گفت: باید از همه ابزارهای فرهنگی در این زمینه استفاده کرد که بطور یقین بسیار تاثیر گذار در جامعه خواهد بود.

وی بر بهره گیری از ظرفیت تمام رسانه ها در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف تاکید و تصریح کرد: ساخت فیلم های مستند در خصوص موقوفات و امامزادگان، انتشار نشریات به صورت ماهانه و انعکاس اخبار و اطلاعات و...، در ترویج این سنت حسنه تاثیرگذار است.
مدیر کل اوقاف هرمزگان با اشاره به اهمیت توجه هر چه بیشتر به فعالیت‌های رسانه‌ای برای تعمیق فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با همراهی دست‌اندرکاران حوزه وقف، متخصصان علوم دینی و مذهبی و مسئولان مرتبط با وقف در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ وقف در جامعه بکوشند.
وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ وقف، به ویژه در برهه کنونی نیاز به اطلاع‌رسانی دقیق دارد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ وقف امروز به تلاش بیش از پیش رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی گسترده نیاز دارد و باید همه بکوشند تا حوزه وقف هر چه بهتر و بیشتر در جامعه معرفی شود.
مهدیان گفت: با داشتن برنامه ای منظم می توان اهداف را به خوبی پیش برد و در کنار آن اگر بتوانیم انعکاس مناسب و بازتاب خوبی از این فعالیت و عملکرد به مخاطبین و عموم نشان دهیم، در آن صورت می توان گفت بازخورد این فعالیت مثبت بوده است و توانسته در جامعه تأثیرگذار باشد.
حجت الاسلام مهدیان اظهار داشت: با نوآوری و روی آوردن به تکنیک های جدید اطلاع رسانی در نحوه اجرایی ساختن کارها می توان نظر دیگران را جلب کرد و در انعکاس آن فعالیت هرچه که بتوانیم از نظر زمانی سرعت بالاتری داشته باشیم، عمق مطلب و تأثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در هر فعالیت و کاری، اگر تأثیرگذاری و جذب مخاطب در آن دخیل نباشد، آن فعالیت بدون نتیجه تلقی می شود و حوزه اطلاع رسانی باید در معرفی و شناساندن فعالیت ها تلاش کند و بتواند بازخورد آن را ارزیابی کند و در نهایت این موضوع که جامعه و مخاطبین درک کنند که فعالیت و اقدام موثر در جهت پیشرفت در حال انجام است بس است.
وی اضافه کرد: بستر سازی بری تکریم بیشتر ارباب رجوع، رصد مسائل و مشکلات، ایجاد نشاط و شفاف سازی و موشکافی آسیب های اجتماعی و فرهنگی برای جلوگیری از گسترش آن باید در دستور کار روابط عمومی قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به تبلیغ و ترویج وقف و نقش روابط عمومی و رسانه ها در تحقق این سنت حسنه اظهار کرد: ترویج فرهنگ وقف نیازمند ایجاد موج فرهنگی در جامعه است.

وی تأکید کرد که در جامعه امروز باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های رسانه، نخبگان و کارشناسان خبره در ترویج فرهنگ وقف در جامعه به خصوص در میان نسل جوان امروز و آینده بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدیان ارتباط بین سازمان، مردم و رسانه از وظیفه های اصلی روابط عمومی دانست و گفت: یکی از وظیفه های اصلی روابط عمومی، ارتباط بین سازمان، مردم و رسانه است که تحقق این مهم با همکاری رسانه ها و همه دستگاه ها دولتی و خصوصی امکان پذیر است.

وی در پایان گفت : تشکیل کارگروه رسانه ای(نخبگان) در دستور کار روابط عمومی قرار گیرد تا موتور تبلیغ وقف از سرعت بالاتری برخوردار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی