English

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین بهرام رنجبر خبر داد؛

سه وقف جدید با نیت قرآنی در هرمزگان

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه هرمزگان از سه وقف جدید با نیت قرآنی در استان خبر داد.

سه وقف جدید با نیت قرآنی در هرمزگان

حجت الاسلام‌ و المسلمین بهرام رنجبر رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفتگو با خبرگزاری موج هرمزگان، اظهار داشت: کار در عرصه وقف سراسر خیر و نیکی است و بهتر از این حوزه برای فعالیت پیدا نمی شود.

وی ادامه داد: وقف از ارزشمندترین کارهایی است که اثرات آن علاوه بر زندگی دنیایی فرد، پس از مرگ و تا زمانی که زندگی در این جهان جاری است برای انسان باقی می‌ماند.

وی افزود: باید در راستای ترویج هرچه بیشتر وقف در جامعه تلاش و کوشش کرد که این سنت حسنه بیش از پیش در بین مردم ایجاد شود.

حجت الاسلام رنجبر با تاکید بر اینکه وقف باید بر اساس نیازهای زمان و مکان انجام شود، گفت: یکی از نیازهای اصلی استان در زمینه وقف، مربوط به وقف‌های قرآنی است.

وی اهداف و برنامه‌های سازمان اوقاف را در سه حوزه موقوفات، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد و افزود: همه واقفان و خیران این احساس را دارند که اگر کمبودی وجود دارد، در راستای رفع آن با علاقه تلاش کنند.

حجت الاسلام بهرام رنجبر در  ادامه از سه وقف جدید با نیت قرآنی در هرمزگان خبر داد و در این خصوص تشریح کرد: « عبدالله بهبودی»، ۵۰۰ مترمربع زمین در شهرستان پارسیان وقف ساخت مسجد و امورات قرآنی، « یوسف صفری، محمدخلفی، احمدصوفی» به صورتی مشارکتی زمینی به متراژ ۹۲۳ متر مربع وقف ساخت مسجد و خانه عالم و فعالیت های قرآنی در شهرستان پارسیان و نیز «محمد امین عبادی» یک قطعه زمین به متراژ ۴۰۰ مترمربع جهت ساخت مکتب خانه، وقف کرده اند.

رئیس اداره قرآنی اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان ارزش تقریبی ریالی این موقوفات را ۶۰۰ میلیون تومان ذکر و اظهار کرد: در بسیاری از روایات اسلامی از وقف به «صدقه جاریه» تعبیر شده که دارای ثواب و فضیلت‌های فراوانی است.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه طبق فرمایش امام صادق (ع) هنگامی که انسان می‌میرد، پرونده عمل او بسته می‌شود مگر اینکه سه چیز باقی مانده باشد و آن صدقه جاریه، سنت و رسم نیکی و فرزند صالح است، خاطرنشان کرد: انسان‌های بزرگ با اعمال خوب و نیکو نام و رسمی را از خود بر جای می‌گذارند که حتی پس از مرگ نیز از آن ها یاد می‌شود.

وی در پایان همفکری مسوولان، واقفان و خیرین در راستای ارتقای فرهنگ غنی وقف مهم عنوان کرد و گفت: امروزه بسیاری از موقوفات در حوزه سلامت، علم‌آموزی، اقتصاد، فرهنگ و صنعت برای مردم اثرگذار بوده و برای واقفان یک باقیات‌الصالحات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه