English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اعلام کرد

واگذاری ۱۰ هزار هکتار زمین وقفی برای کشاورزی در اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از واگذاری 10 هزار هکتار زمین وقفی برای کشاورزی و ایجاد اشتغال در اصفهان خبر داد.

واگذاری 10 هزار هکتار زمین وقفی برای کشاورزی در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدحسین بلک در جمع اصحاب رسانه گفت: حدود ۱۰ هزار هکتار زمین وقفی در استان اصفهان وجود دارد که این زمین ها توسط واقفان در اختیار دهک های پایین جهت توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال گذاشته شده است.

وی با اشاره به ارکان شکل‌گیری شخصیت هر فردی بیان کرد: در شکل گیری شخصیت هر فردی سه رکن محیط، مربیان و و همچنین وراثت تاثیر گذار هستند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین بلک افزود: امروزه رکن دیگری به نام رسانه در شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها به این ارکان  اضافه گردیده که نقش مهمی را در زندگی انسان‌ها ایفا کرده و شکل گیری شخصیت افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان داشت: وقف یک کلمه پر معنا و مفهوم است که به لحاظ لغوی ریشه  آن به معنی متوقف کردن است.

وی ادامه داد: همه چیز در اطراف ما در حال تمام شدن است و در واقع با وقف کردن می توان از زوال و نابوی  سرمایه‌ها جلوگیری کرد و برای همیشه این ثروت در حال جریان باشد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین بلک گفت: کارکردهای وقف بسیار گسترده است که در این راستا سند گام دوم انقلاب یکی از اسناد مهم بالادستی به شمار می‌رود که جامعه باید آن را نقشه راه خود  و بر اساس آن حرکت کند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری سند گام دوم انقلاب را به عنوان یک سیاست‌گذاری مشرف بر همه ارکان معرفی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین بلک گفت: حدود ۱۰ هزار هکتار زمین وقفی در استان وجود دارد که توسط واقفان در اختیار افراد کم درآمد و دهک های پایین در استان برای کشاورزی گذاشته شده تا از این راه با ایجاد اشتغال، امرار معاش کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان شد: همچنین در آسیب‌های اجتماعی یکی دیگر از موضوعاتی که  با آن مواجه هستیم، مسأله تأمین مسکن است به همین دلیل در حال حاضر حدود ۴ هزار واحد مسکونی در بسترهای وقفی وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه