English

اکبر بهنام‌جو مطرح کرد؛

توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران و جمهوری آذربایجان

استاندار اردبیل گفت: توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران و جمهوری آذربایجان با ایجاد شهرک صنعتی مشترک در اردبیل امکان پذیر خواهد شد.

توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنامجو ، استاندار اردبیل در بررسی آخرین وضعیت شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در حضور مسئولان مرتبط گفت: با راه اندازی شهرک صنعتی مشترک در مرز دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان می‌توان به توسعه سیاسی و اقتصادی مدنظر دست یافت.

وی افزود: برای دستیابی به این مهم وزارت امور خارجه در انعقاد تفاهم نامه و عملیاتی شدن چنین اقدامات توسعه محوری می‌تواند نقش محوری را ایفا کند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تأمین امکانات و نیروی انسانی در پی تصویب مناطق آزاد تجاری و راه اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان از سوی نمایندگی وزارت خارجه در استان اردبیل ضروری به نظر می‌رسد.

بهنام‌جو گفت: تا بدین جای کار تعامل و هماهنگی مناسبی را بین دو مجموعه استانداری اردبیل و نمایندگی وزارت خارجه در استان شاهد هستیم و امیدواریم این هماهنگی‌ها به منظور توسعه بیش از پیش استان افزایش یابد.

وی در ادامه در خصوص اقدامات انجام یافته در استان اردبیل در خصوص توسعه شبکه ریلی نیز افزود: با احداث ۱۴ کیلومتر راه آهن در شهرستان مرزی پارس آباد مغان و با سرمایه گذاری آذربایجان در خطوط مرتبط ریلی با این کشور، به شبکه ریلی سراسری متصل خواهیم شد.

استاندار اردبیل در ادامه ابراز امیدواری کرد تا با توسعه شبکه ریلی صادرات و واردات از کشورهای آسیای میانه و روسیه با روند بهتری انجام پذیرد و در این میان وزارت خارجه نقش مهمی را برای تسریع این روند می‌تواند ایفا کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی