English

ناصر عتباتی:

دستگاه قضایی در صیانت از اراضی ملی مصمم است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی در صیانت از اراضی ملی مصمم است و با تخریب‌کنندگان منابع طبیعی و جنگلی برخورد قانونی می شود.

دستگاه قضایی در صیانت از اراضی ملی مصمم است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ناصر عتباتی ، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی گفت: همه مردم در همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های متولی باید در بحث حفاظت و صیانت از اموال عمومی و بیت المال چه در امور اراضی و چه در منابع طبیعی ، جنگل‌ها و محیط زیست جدی باشند.

او بیان‌ کرد: اگر دیدگاه مردم و مسئولان درباره حفاظت از عرصه‌های طبیعی اصلاح نشود باز شاهد تخریب و تصرف اراضی ملی خواهیم بود .

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: شعبه‌های خاصی برای رسیدگی به پرونده‌های تخریب مراتع و اراضی ملی تشکیل شده و به موقع رسیدگی لازم به تخلفات صورت می‌گیرد.

عتباتی اظهار داشت: مردم نباید اجازه فرصت‌طلبی را به هیچ یک از سودجویان بدهند و هرگونه تخلف را در سریع‌ترین زمان ممکن به مراجع ذیصلاح گزارش کنند.

او گفت: در این استان اقدامات خوبی در پیشگیری از تخریب منابع طبیعی و مراتع و نیز جلوگیری از ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز انجام گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: دستگاه قضایی با تخلفات در عرصه تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و تضییع حقوق بیت‌المال و نیز با کسانی که با سهل‌انگاری خود موجب ضربه به بیت‌المال می‌شوند، طبق قانون با قاطعیت برخورد می‌کند.

شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای حفاظت از منابع طبیعی مشارکت مردم و نهادهای مربوطه الزامی است ، گفت: در سال‌های اخیر جلوی تخریب مراتع و جنگل‌های استان گرفته شده و انتظار می‌رود مردم مشارکت بیشتری در حفظ منابع طبیعی داشته باشند.

او از اجرای پروژه‌های بیولوژیک، تثبیت مالکیت، مبارزه با آفات و سوخت‌های فسیلی در ۱۱ شهرستان استان اردبیل از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: تثبیت ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی استان در دستور کار است که بیش از ۷۰ درصد آن تحقق یافته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی