English

ناصر عتباتی مطرح کرد؛

برخورد جدی با هر گونه اقدام غیرقانونی نامزدهای انتخابات مجلس در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: هر گونه تحرک و اقدام غیر قانونی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردبیل رصد شده و با آن برخورد می‌شود.

برخورد جدی با هر گونه اقدام غیرقانونی نامزدهای انتخابات مجلس در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ناصر عتباتی ، رئیس کل دادگستری استان اردبیل امروز در جلسه ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه قضایی استان اردبیل با اتخاذ تدابیر لازم برای سلامت انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش کرده و در این راستا هر گونه تحرک و اقدام غیر قانونی نامزدهای انتخابات رصد شده و با آن برخورد می‌شود.

وی بر لزوم برگزاری انتخابات سالم، آزاد و با مشارکت حداکثری مردم تاکید کرد و افزود: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان در دادگستری استان با عضویت و نهادهای مرتبط تشکیل شده و با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و آسیب شناسی موضوع بر برگزاری صحیح انتخابات نظارت خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه رویکرد ما پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است، افزود: نگاه‌ها در انتخابات باید پیشگیرانه باشد تا شاهد یک انتخابات سالم و رقابتی باشیم.

عتباتی نقش رسانه‌ها در انتخابات را ضرروی دانست و بیان کرد: رسانه ها در انتخابات نقش سنگینی دارند و در جهت مشارکت حداکثری و سالم‌سازی فضای انتخاباتی کمک حال دست اندرکاران خواهند بود و در این میان فضای مجازی هم رصد می‌شود تا فضای انتخابات را مخدوش نکرده و موجب تشویش اذهان عمومی نشوند .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: انتخابات پیش رو در کنار امنیت، سلامت و رقابت به منظور مشارکت حداکثری مردم از اهمیت ویژه‌ای  برخوردار است .

یوسف خدادادی اضافه کرد: برخی از جرایم همچون خرید و فروش آراء ، سوء استفاده از امکانات دولتی، توهین ، افتراء، تخریب و اهانت افراد به نامزدها چه در فضای مجازی و واقعی باید مورد توجه نامزدها و  هواداران آن ها  و نیز مسئولان قرار گرفته و از آن خوداری شود.

وی گفت: دستگاه قضایی با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان عضو ستاد در راستای وظایف قانونی ذاتی خود در جهت صیانت از حق و حقوق عامه مردم با هرگونه تخلف انتخاباتی به شدت برخورد می کند.

خدادادی سیاه نمایی و تخریب چهره نظام،استفاده از امکانات دولتی و موسسات عمومی وابسته به دولت به نفع کاندیداهای خاص،استفاده از بیت المال ،بهره گیری ابزاری از اقوام و دادن وعده های غیر قابل تحقق به آنها ،تخریب و توهین به کاندیداهای رقیب،اختلاف در امر انتخابات ،دخالت در انتخابات و اظهارات تخریبی کاندیداها،تبلیغات زود هنگام و خارج از مهلت ، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی به نفع کاندیدای خاص، سوء استفاده احتمالی مسئولان استانی از مقام و جایگاه اداری خود له و علیه کاندیداها ،خرید و فروش آراء و واگذاری اماکن دولتی و عمومی به نامزد ها را از جمله اهم تخلفات انتخاباتی ذکر کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه